ایران در ردیف ۱۰ کشور اول حادثه خیز دنیا قرار دارد

معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور:

جعفر میعادفر گفت: کشور ایران در ردیف ۱۰ کشور اول حادثه خیز دنیا قرار دارد که سبب می شود ما هر ساله شاهد حوادث گوناگونی در کشور باشیم.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، جعفر میعادفر معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور اظهار کرد: در شروع دولت هشتم تعداد مأموریت های مرکز اورژانس کشور ۶۰۰هزار مأموریت بوده است که این رقم در پایان سال ۹۰، به ۲میلیون و ۲۵۰ هزار مأموریت رسید و این امر نشان دهنده رشد سالانه ۲۰ درصد است.

وی افزود: افزایش تماس های مردمی با این مرکز نشان می دهد که مردم ما با مطالبات خود آشنایی یافته اند که این نکته باید سبب توجه بیشتر به تامین نیازهای عمومی شود.

میعادفر با اشاره به کاهش حوادث ترافیک جاده ای اضافه کرد: کاهش ۵/۱۳ درصدی در این حوادث، نوید خوبی برای مردم خواهد بود که می تواند در اثر استقرار قانون جدید جرایم راننددگی، حضور فعال نیروهای امدادی در جاده ها، شناسایی نقاط حادثه خیز و رسیدگی هرچه بیشتر به آن ها، بهبود جاده ها و چند بانده شدن برخی مسیرها باشد و در حال حاضر بیشترین عامل این حوادث، ناشی از خواب آلودگی و واژگونی وسایل نقلیه است.
معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت های پزشک کشور ادامه داد: به طور کلی آمارها حاکی از کاهش سالانه ۱۰ درصد از حوادث جاده ای است که با فرهنگ سازی صحیح، رعایت قوانین، سرعت عمل اورژانس حاصل شده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی در رابطه با طرح های برنامه توسعه ملی برای ساماندهی به خدمات امدادرسانی گفت: در برنامه چهارم توسعه، ۲۸ تا ۳۰ هزار کیلومتر از راه های اصلی تحت پوشش امداد جاده ای قرار گرفت که این طرح تا۹۰ درصد موفقیت آمیز پیش رفته است و در برنامه پنجم توسعه، تمرکز اصلی در مسیرهای روستایی است.
 
میعادفر اظهار کرد: از آنجایی که طولانی بودن و کم حادثه بودن، جزو ویژگی های اصلی مسیرهای روستایی است و هم چنین مشکل کمبود نیروهای انسانی احساس می شود، اورژانس های زمینی با مشکل مواجه می شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا، طرح راه اندازی ۴۵ پایگاه مجهز به بالگرد اورژانس در نقاط گوناگون کشور و چهار بالگرد پشتیبان در دستورکار قرار گرفته است که بر اساس این طرح، یک شعاع ۲۰۰ کیلومتری و معادل با قطر۴۰۰ کیلومتر مورد پوشش امدادی قرار می گیرد و در حال حاضر در مرحله بررسی بالگرد های متناسب با این طرح هستیم.

گفتنی است؛ میعادفر به مناسبت افتتاح ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی در یاسوج حضور یافت و ضمن افتتاح و بازدید از این مرکز، از نزدیک در جریان موانع موجود در امدادرسانی هرچه بهتر ماموران مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان قرار گرفت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.