ایران در صدد تقویت جنبش عدم تعهد است/ تقدیر از تلاش های مصر

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: بسیار مفتخریم که مسئولیت میزبانی اجلاس سران جنبش عدم تعهد و ریاست آن در این شرایط پرچالش و تاریخی به ما سپرده شده است.

وی در ادامه افزود: احراز میزبانی اجلاس سران توسط جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده عضویت فعال ما در جنبش طی سه دهه گذشته است و ما در این برهه تمامی مساعی خود را برای ارتقای اهداف کلی جنبش از جمله از طریق تحکیم همبستگی میان اعضای آن که لازمه اصلی یک جنبش متنفذ و کارآمد است به کار بسته ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست خود در صدد تقویت جنبش و کمک به تجدید حیات آن خواهد بود تا جنبش بتواند به وظایف تاریخی خود جامه عمل بپوشاند.

صالحی همچنین از  از اهتمام روسای قبلی به ویژه کشور مصر به واسطه هدایت های عالی فعالیت های جنبش در دوره دشوار و پراهمیتش قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه خرسندیم به عنوان اعضای جنبش عدم تعهد یک بار دیگر در جریان اجلاس مقامات ارشد گرد هم آمده ایم گفت: فرصت مناسبی است تا در خصوص تحولات جدیدی که جهان ما را تحت تاثیر قرار داده است مشورت و بررسی کنیم.

صالحی در ادامه افزود: این نشانه آشکاری از عزم ما برای حمایت و تقویت جنبش و تبدیل آن به ابزاری کارآمدتر برای حفاظت از منافع کشورهای عضو است و رجای واثق داریم که به رغم تحولات عظیم دهه های گذشته جنبش همچنان کاملا موضوعیت داشته و نهادی بسیار ارزنده است.

وی تصریح کرد: در چنین برهه حساسی که روابط بین المللی از ذهنیت مخرب و غیر سازنده ای برخوردار شده و می خواهد بر تمام جهان تسلط پیدا کند ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند آنیم که اقدامات دسته جمعی و قاطعانه ای را برای آنکه جهان مکانی برای ارتقای تنوع فرهنگی و احترام به همه حقوق پذیرفته شده بین المللی به خصوص حق تعیین سرنوشت و داشتن دولت های دموکراتیک و منتخب گردد در پیش گیریم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.