ایران در مذاکرات مشی عاقلانه‌ای را دنبال کرد؛ سرافراز دید استراتژیک خوبی دارد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای مشی عاقلانه‌ای را دنبال کرده و فضا را برای حل مسئله هسته‌ای ایجاد کرده است، اما طرف‌های غربی بازی درمی‌آورند.

فارس نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به ارسال نامه از سوی اوباما رئیس جمهور آمریکا برای مقامات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طرف‌های غربی می‌خواهند اینگونه القا کنند که ایران در حل مسئله هسته‌ای مشکل‌آفرینی می‌کند و اوباما نیز حرف‌های قلدرمابانه می‌زند، اما کسی که آن قدر قلدر است، نامه فدایت شوم نمی‌نویسد.

وی افزود: نباید فکر کنیم که این حرف‌ها درست است، غربی‌ها مذاکرات یک چیزی می‌گویند و در تبلیغات چیز دیگری، صدا و سیما باید تدبیر داشته باشد که آنها را از هم جدا کند و واقعیت را در دسترس مردم قرار دهد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در مسئله منطقه‌ای هم ایران در مقابل تروریست‌ها چه در سوریه و چه در عراق و ایستاد و تبیین این موضوعات برای مردم وظیفه صدا و سیماست.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی در کشور ادامه داد: شرایط کشور از لحاظ اقتصادی، شرایط مطلوبی نیست و جز با تولید بیشتر و کارآفرینی، راه برون رفتی از این شرایط وجود ندارد، متاسفانه در زمان‌هایی هم توجه را از این موضوع منحرف کردند.

لاریجانی ادامه داد: با استخدام زیاد در بخش‌های اجرایی نمی‌توانیم کار کشور را از نظر بودجه‌ای سامان بدهیم و تا چرخ تولید نچرخد و کارآفرینی در کشور رونق پیدا نکند امکان یک پرش اقتصادی نیست و این موضوع یک گفت‌وگوی جدی نیاز دارد و رسیدن به این فهم مشترک می‌تواند توسط رادیو و تلویزیون انجام گیرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌های مفرح برای جامعه گفت: برنامه‌های مفرح به پیشرفت جامعه کمک می‌کنند و ریاست جدید صدا و سیما از جهات مختلف توانمندی تحول در صدا و سیما و ترویج شادابی در جامعه را دارند و «سرافراز» دید استراتژیک خوبی نسبت به مسائل سیاسی دارد و در مسائل فرهنگی از درک و فهم بسیار بالایی برخوردار است.

لاریجانی با قدردانی از خدمات ضرغامی ریاست پیشین صدا و سیما گفت: کار رادیو تلویزیون بسیار پیچیده است و زحمت زیادی دارد و باید از توسعه کمی رادیو و تلویزیون و توجه به نکات که در فراز و فرودها باید به آنها توجه می‌شد و در زمان ریاست وی از او تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کرد که از درون خانواده رادیو و تلویزیون فردی را برای ریاست این سازمان معرفی کردند و این اهمیت دادن به کار رادیو و تلویزیون را نشان می‌دهد.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.