ایران در یک وضع اپیدمی از نظر بیماری ام اس قرار دارد

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رئیس انجمن مغز و اعصاب گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به ام اس و شیوع این بیماری در بسیاری از مناطق کشور در طی سال های اخیر، در حال حاضر ایران در یک وضع اپیدمی از نظر بیماری ام اس قرار دارد.

حسین پاکدامن رئیس انجمن مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  ام اس بیماری مغزی و عصبی مهم و شایع در بین اشخاص جوامع مختلف است و کیفیت زندگی فرد مبتلا را کاهش می دهد.

وی گفت: ام اس بیماری است که در آن گلبول های سفید بدن که نقش دفاعی دارند، به رشته های اعصاب مربوط به یکی از اندام های بدن حمله می نمایند که در نهایت آن، اندام فوق دچار مشکل می گردد.

پاکدامن با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ام اس در بسیاری از مناطق جهان افزود: در یک تقسیم بندی کلی می توان مناطق جغرافیایی را نظر بیماری ام اس به سه دسته با ریسک بالا، ریسک متوسط و ریسک پایین تقسیم بندی نمود که ایران در این تقسیم بندی  در گروه با ریسک پایین قرار دارد.

وی با بیان این که موارد ابتلا به ام اس در ایران افزایش یافته است، تاکید نمود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به ام اس و شیوع این بیماری در بسیاری از مناطق کشور در طی سال های اخیر، در حال حاضر ایران در یک وضع اپیدمی از نظر بیماری ام اس قرار دارد.

پاکدامن اظهار داشت: متاسفانه ام اس در کشورمان در حال شیوع است که برای کنترل آن باید فکری نمود.

وی خاطر نشان نمود: اگر چه سبب اصلی افزایش موارد ابتلا به ام اس به طور مشخص معلوم نمی باشد، اما عواملی همچون مسائل ژنتیک و محیطی، عفونت و واکسیناسیون و کمبود ویتامین هایی همچون ویتامین D , C در بروز ام اس می تواند دخیل باشد./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.