ایران دهمین تولیدکننده سنگ‌آهن جهان شد

۱۵ام بهمن ،

سازمان زمین‌شناسی آمریکا، ایران را دهمین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، براساس گزارش انتشار یافته از سوی سازمان زمین‌شناسی آمریکا، ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی توانست با تولید ۲۸ میلیون تن سنگ آهن رتبه ۱۰ جهانی تولید این ماده معدنی استراتژیک را در جهان به خود اختصاص دهد.

ایران در منطقه خاورمیانه دارای بیشترین ذخایر سنگ‌آهن است که همین ویژگی پشتوانه مهمی برای صنعت فولاد ایران محسوب می‌شود. سازمان زمین‌شناسی آمریکا تولید سنگ‌آهن ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی را نیز ۲۸ میلیون تن برآورد کرده بود.
سازمان زمین‌شناسی آمریکا همچنین برآورد کرده که ذخیره آهن ایران به حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن می‌رسد که این ذخیره حاوی ۲٫۵ میلیارد تن سنگ معدنی است.
در همین حال چین نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن جهان در سال قبل میلادی معرفی شد.
چین در سال قبل میلادی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن تولید کرد و به بزرگترین تولیدکننده این ماده معدنی استراتژیک در جهان تبدیل شد.
بعد از چین نیز استرالیا با تولید ۵۲۵ میلیون تن در رده دوم قرار گرفته و برزیل نیز با تولید ۳۷۵ میلیون تن سنگ آهن سوم شد. در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز همین سه کشور رتبه‌های اول و سوم جهان را در زمینه تولید سنگ‌آهن به خود اختصاص داده بودند.
کل تولید جهانی سنگ‌آهن نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۳ میلیارد تن برآورد شد. این میزان تولید در سال ۲۰۱۱ به حدود دو میلیارد و ۹۴۰ میلیون تن رسیده بود.
بر اساس این گزارش آمریکا نیز با تولید ۵۳ میلیون تن سنگ آهن در سال قبل میلادی در رده هشتم جهان قرار گرفت. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود ذخیره سنگ آهن آمریکا به حدود ۲۷ میلیارد تن برسد که این ذخیره از ۱۱۰ میلیارد تن سنگ معدنی استخراج می گردد.
همچنین برآورد می‌شود که ذخیره آهن جهان به حدود ۲۳۰ میلیارد تن برسد که این ذخیره حاوی ۸۰۰ میلیارد تن سنگ معدنی است.
کشورهای چین با تولید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن، استرالیا ۵۲۵ میلیون تن، برزیل ۳۷۵ میلیون تن، هند ۲۴۵ میلیون تن و روسیه ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن در تبه های اول تا پنجم جهان قرار دارند.
همچنین کشورهای اوکراین با تولید ۸۱ میلیون تن، آفریقای جنوبی ۶۱ میلیون تن، آمریکا ۵۳ میلیون تن، کانادا ۴۰ میلیون تن و ایران ۲۸ میلیون تن سنگ آهن در رتبه های پنجم تا دهم قرار گرفتند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.