ایران دومین کشور جهان در تولید داروی «فینگولید» برای بیماران ام‌اس

اردیبهشت ۱۴۰۳

در حاشیه افتتاح اولین خط تولید داروی خوراکی ام‌اس ایرانی عنوان شد

ایران به‌عنوان دومین کشور جهان در تولید داروی فینگولید برای روند درمانی بیماران ام‌اس خط تولید این داروی خوراکی را راه‌اندازی کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، در حاشیه افتتاح اولین خط تولید داروی خوراکی ام‌اس ایرانی (فینگولید) بابک یزدانی یکی از کارشناسان دارویی شرکت داروسازی اسوه در تشریح این داروی تازه ایرانی اظهار داشت: داروی «فینگولید» برای روند درمان و کنترل بیماری «ام‌اس» توسط متخصصان دارویی کشورمان در حدود چند ماه پیش فرمولاسیون آن صورت پذیرفت و بر روی ۳۰۹ بیمار مبتلا به بیماری «ام‌اس» در شهرهای مختلف آزمایشات بالینی آن صورت پذیرفته است که تاکنون نتایج بسیاری خوبی دربر داشته است.

وی با بیان اینکه این آزمایشات بالینی بر روی بیماران مبتلا به «ام‌اس» با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت و انجمن بیماران «ام‌اس» صورت پذیرفته است، افزود: در حال حاضر مجوزهای تولید داروی خوراکی فینگولید بیماری ام‌اس از سازمان غذا و دارو گرفته شده و دوره‌های آموزشی به تعدادی از پزشکان در کشور ارائه شده است.

این کارشناس شرکت داروسازی اسوه ادامه داد: داروی «فینگولید» بیماری «ام‌اس» در حال حاضر تحت پوشش بیمه است ولی به‌دلیل اینکه این دارو بسیار تازه است مصرف آن در کل کشور محدود بوده و در حال حاضر فقط پزشکانی که دوره‌های آموزشی این دارو را فرا گرفته‌اند می‌توانند به تجویز این داروی خوراکی «ام‌اس» اقدام کنند و بیمارانی نیز که برای استفاده از این دارو اقدام خواهند کرد باید تحت نظارت پزشک معالج این داروی تازه را استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، افتتاح اولین خط تولید داروی خوراکی «ام‌اس» با نام «فینگولید» با حضور رئیس سازمان غذا و دارو در شرکت داروسازی اسوه صورت می‌پذیرد.

بیماری «ام‌اس» یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی است که شیوع آن روندی رو به رشد دارد. سبب دقیق این بیماری هنوز شناخته شده نیست بنابراین رویکرد درمانی فعلی بیشتر بر پایه جلوگیری از پیشرفت بیماری است. در این میان یکی از درمان‌هایی که روند بیماری را تغییر می‌دهد داروی فینگولید است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.