ایران رتبه اول نرخ رشد تورم در جهان؛ اتیوپی، مالاوی،ونزوئلا، تانزانیا، گینه بعد از ایران!

تورم در کشورهای برونئی، اوکراین، امارات، نروژ و سوئد نیز زیر یک درصد اعلام شده است. ده کشور ایران، اتیوپی، مالاوی، ونزوئلا، تانزانیا، گینه، مغولستان، اوگاندا، سیرالئون و نیجریه نیز دارای بالاترین میزان تورم در جهان می باشند.

گروه اقتصادی، همزمان با آغاز دور تازهی از گرانی کالاهای اساسی در ایران، مجمع جهانی اقتصاد در گزارش ممتاز به نقل ازی، نرخ تورم در ایران را بالاترین نرخ در سراسر جهان دانست؛ تورمی که به نظر می رسد مهار ناپذیر است و بی ارتباط با بعضی رانت خواری ها در مراحل توزیع و واردات نیست.

به گزارش ممتاز به نقل از بولتن نیوز، در رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد نرخ تورم در ایران ۳۰.۶ درصد اعلام شده و به این ترتیب ایران دارای بالاترین میزان تورم در جهان اعلام شده است.

در این رده‌بندی تورم در دو کشور گرجستان و سوئیس منفی بوده و تورم در ژاپن نیز صفر اعلام شده است.

همچنین تورم در کشورهای برونئی، اوکراین، امارات، نروژ و سوئد نیز زیر یک درصد اعلام شده است.۱۰ کشور ایران، اتیوپی، مالاوی، ونزوئلا، تانزانیا، گینه، مغولستان، اوگاندا، سیرالئون و نیجریه نیز دارای بالاترین میزان تورم در جهان می باشند.

۱۰ کشور گرجستان، سوئیس، ژاپن، برونئی، اوکراین، امارات، نروژ، سوئد، یونان و نیوزلند نیز دارای کمترین میزان تورم در جهان می باشند. مجمع جهانی اقتصاد رده‌بندی خود را براساس اطلاعات انتشار یافته از سوی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است.

بانک مرکزی ایران نیز اخیرا اعلام کرد که نرخ تورم در مرداد ماه امسال با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۳۹ درصد رسید”.


بولتن نیوز | bultannews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.