ایران رتبه دوم تلفن ثابت در خاورمیانه

ایران در سال پیروزی انقلاب اسلامی دارای ۸۰۰ هزار تلفن ثابت بود که این آمار در سال ۸۴ به ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد رسید و اکنون این آمار در سال ۹۱ به تعداد ۲۶ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۳۷۰ شماره تلفن ثابت رسیده که ضریب نفوذ ۳۴٫۶ این خطوط را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ آمار شرکت مخابرات ایران درباره عملکرد این شرکت در سال جاری در حالی است که مجمع جهانی اقتصاد، ایران را از نظر شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت در میان ۱۴۴ کشور جهان در رده ۳۲ قرار داده است و ضریب نفوذ خطوط تلفن ثابت در ایران نیز ۳۷٫۱ درصد اعلام شده است.

در این گزارش آمده است: ایران در این رده‌بندی میان کشورهای منطقه خاورمیانه در رده دوم قرار گرفته است. همچنین در این رده‌بندی کشورها بر اساس داشتن خطوط ثابت تلفن فعال به ازای هر ۱۰۰ نفر دسته‌بندی شده‌اند. به‌ طوری که بالاترین عملکرد مربوط به تایوان است که در این کشور به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۲٫۷ خط تلفن ثابت فعال وجود دارد. ضریب نفوذ مربوط به آلمان و هنگ‌کنگ نیز ۶۳ و ۶۱٫۱ است. با احتساب جمعیت ۷۵ میلیون نفری برای ایران تعداد خطوط تلفن ثابت در ایران به بیش از ۲۷ میلیون و ۸۲۵ هزار خط می‌رسد.

اما قائم‌مقام مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در توضیح تعداد مشترکین تلفن ثابت تهران و البرز به ایسنا گفته بود: آمار مشترکان تلفن ثابت در استان‌های تهران و البرز به ۷ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۲۱ شماره در حال کار می‌رسد که آمار شش میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۸۰ شماره متعلق به استان تهران و ۹۲۸ هزار و ۶۴۱ شماره متعلق به استان البرز است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.