ایران رتبه نخست مرغوبیت صنایع دستی جهان را دارد

‘ محمدحسن صالحی مرام ‘ روز دوشنبه در حاشیه دومین جشنواره بسته بندی محصولات صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مرکز البرز افزود: صنایع دستی ایران از لحاظ مرغوبیت و تنوع آثار از گذشته سرآمد تمامی هنرهای صنایع دستی دنیا بوده است .

وی اظهار داشت: اکنون ۱۱۶ اثر صنایع دستی ایران توانسته مهر اصالت و نشانه برتری و مرغوبیت سازمان جهانی یونسکو را دریافت کند و ۴۰ اثر نیز در انتظار دریافت مهر اصالت و نشانه مرغوبیت از این سازمان است.

صالحی مرام بیان داشت: دار قالی ، سفال ، نمد ، قلم زنی، صنایع چوب ، قلم کاری و برخی از صنایع دستی در گروه های ۱۵ گانه صنایع دستی ایران از جمله آثار هنری هستند که با همت و خلاقیت هنرمندان مهر اصالت و مرغوبیت سازمان جهانی یونسکو را کسب کرده اند .

وی در زمینه ارایه تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان صنایع دستی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار تولید کنندگان جهت، ایجاد محوطه کارگاهی و اشتغال زایی و نیز به فعالان بخش صنعت بسته بندی صنایع دستی قرار داده می شود .

وی طولانی شدن روند اداری و نیز نداشتن ضامن را از مشکلات صنعتگران برای دریافت تسهیلات خواند و افزود : اینها جزئی از روند اداری است و بانک ها نیز برای بازپرداخت پول و سرمایه خود مجبور به اخذ ضامن و دریافت ضمانت هستند.

صالحی مرام یادآور شد: به زودی برای معرفی صنایع دستی ایران و نوع بسته بندی آن نمایشگاهی در یکی از کاخ موزه ها برپا می شود، همچنین موزه ملی هنرهای سنتی در ارگ آزادی – تقاطع خیابان آزادی و امام خمینی (ره) – بعد از ماه مبارک رمضان یکی از برنامه های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت معرفی صنایع دستی در آینده نزدیک است. ک/۳

۷۴۲۱/۱۰۲۷/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۶۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.