ایران رکورددار جراحی زیبایی بینی در دنیا

۲۲ آبان ،

یک فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با اعلام ۳ مدل بینی در ایران گفت: اگر چه جراحی پلاستیک بینی در ترکیه و آمریکا هم بسیار شایع است ولی به نسبت جمعیت، ایران بیشترین آمار جراحی پلاستیک بینی را در دنیا دارد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ محمد‌حسین حسامی رستمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری ششمین کنگره راینوپلاستی پیشرفته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنگره امسال سعی داریم تا یافته‌های نوین و تکنیک‌های تازه جراحی پلاستیک بینی را با توجه به تقاضای روزافزونی که در جامعه وجود دارد ارائه کنیم.

وی ادامه داد: سخنرانان داخلی و خارجی آخرین روش و دستاوردهای خود را که نتیجه خوبی روی بیمار داشته و حداقل عوارض ناخوشایند را در پی داشته ارائه خواهند کرد.

دبیر علمی ششمین کنگره راینو‌پلاستی پیشرفته برگزاری ۴ میزگرد با موضوعات مختلف را از نکات کلیدی این کنگره دانست و گفت: راینوپلاستی نژادهای مختلف ایران یکی از موضوع این پنل‌ها است چرا که ما در غرب کشور بینی‌هایی با مدل‌های آسیایی در شمال ایران و در مرکز بینی‌هایی با مدل قفقازی(استخوانی کشیده و بلند) و در جنوب ایران بینی‌هایی با پوست ضخیم و تیره‌تر(نگروئید) داریم. البته به سبب ازدواج‌های نژادهای مختلف این مدل‌ها مخلوط شده اما تجربیات بسیاری در زمینه این سه مدل بینی وجود دارد.

وی گفت: میزگرد دوم در خصوص استئومی است که به مباحث جابه‌جا کردن استخوان در جراحی بینی‌های صاف و کج با اختلالات مادرزادی می‌پردازد.همچنین در پنل‌های دیگر راجع ‌به اختلالات پره بینی، غیرقرینه بودن آن و آسیب‌دیدگی ناشی از تصادف، انحراف بینی و یا نقص در این عضو بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در انجام جراحی‌های بسیارزیبای بینی گفت: اگر چه این عمل در ترکیه و آمریکا هم بسیار شایع است ولی به نسبت جمعیت ایران بیشترین آمار جراحی پلاستیک را در دنیا دارد و مؤید آن مقاله‌ای است که توسط یک محقق انگلیسی با عنوان، «تهران پایتخت راینوپلاستی دنیا» به چاپ رسیده و در آن ایران را رکوددار جراحی پلاستیک ایران در دنیا عنوان کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.