ایران رکورد شوروی را زد: بزرگ ترین تهدید برای آمریکا

مقایسه نتایج نظر سنجی همین شبکه آمریکایی در دهه های گذشته نشان می دهد که در دوره جنگ سرد و در دهه ۱۹۸۰ ، شوروی سابق با وجود دارا بودن دهها هزار موشک هسته ای آماده پرتاب به خاک آمریکا ، به چنین رکوردی در افکار عمومی آمریکایی ها نرسیده است

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، نتایج نظر سنجی شبکه تلویزیونی سی ان ان در آوریل سال جاری میلادی نشان می دهد که بیش از ۸۱ درصد از مردم آمریکا ، ایران را تهدیدی “خیلی جدی” یا “تقریبا جدی” برای این کشور می دانند.

مقایسه نتایج نظر سنجی همین شبکه آمریکایی در دهه های گذشته نشان می دهد که در دوره جنگ سرد و در دهه ۱۹۸۰ ، شوروی سابق با وجود دارا بودن دهها هزار موشک هسته ای آماده پرتاب به خاک آمریکا ، به چنین رکوردی در افکار عمومی آمریکایی ها نرسیده است.

در نوامبر سال ۱۹۸۵ نتایج یک نظر سنجی شبکه سی ان ان نشان می داد که شوروی سابق از دید ۷۶ درصد از پرسش شوندگان آمریکایی تهدیدی ” بسیار جدی ” یا ” تقریبا جدی ” بود و تنها ۳۲ دصد از پرسش شوندگان شوروی را تهدیدی “بسیار جدی” ارزیابی کرده بودند.

در حالی که در نظر سنجی آوریل سال جاری میلادی ۸۱ درصد از پرسش شوندگان ایران را تهدیدی “بسیار جدی” یا “تقریبا جدی” دانسته اند و ۴۸ درصد از پرسش شوندگان ایران را تهدیدی “بسیار جدی” دانسته اند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی ۸۴ درصد از پرسش شوندگان هدف ایران از فعالیت های هسته ای را دست یابی به سلاح هسته ای دانسته اند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که ظاهرا پروژه ” ایران هراسی” که از سوی جمع بزرگی از دولت ها ، لابی ها ، رسانه ها ، شخصیت ها و صاحبان سرمایه در حال اجرا است ، توانسته است ایران را به عنوان تهدیدی بزرگ برای افکار عمومی آمریکا جا بیندازد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.