ایران سمبل همزیستی در جهت وحدت بخشی برای عراق

۱۲م دیماه ،

یک کارشناس مسائل آفریقا و خاورمیانه عنوان کرد

یک کارشناس مسائل آفریقا و خاورمیانه گفت: دولت نوری‌المالکی جزو کشورهای مقاومت بوده به همین خاطر کشورهای همسایه عراق که از متحدان اصلی آمریکا در منطقه می باشند به دنبال سرنگونی دولت مالکی می باشند.

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتفاقات اخیر عراق گفت: عراق دارای اکثریت شیعه و اقلیت سنی بوده که اهل تسنن نمی‌تواند فشار چندانی به دولت وارد کند اما خط و مشی خارجی عربستان و قطر حاکی از دامن زدن به اختلافات مذهبی در عراق است.

وی تصریح کرد: دولت نوری‌المالکی جزو کشورهای مقاومت بوده به همین خاطر کشورهای همسایه عراق که از متحدان اصلی آمریکا در منطقه می باشند به دنبال سرنگونی دولت مالکی می باشند.

قنادباشی با بیان اینکه رسانه‌های عربستان سعودی و قطر به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم عراق می باشند، اظهار داشت: تقسیم عراق به سه قسمت شیعه‌نشین، سنی‌نشین و کردنشین بعد از سقوط صدام مطرح شده و حتی پرچم این کشور را پس از اشغال نظامی طوری طراحی کردند که سمبل چندپارگی عراق باشد و مورد مخالفت مردم واقع شد.

این کارشناس آفریقا و مسائل خاورمیانه در پایان با اشاره به نقش ایران برای ایجاد وحدت بین قومیت‌های عراق خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که اقوام و مذاهب مختلفی در آن زندگی می‌کنند که روابط مطلوبی با یکدیگر دارند لذا ایران به‌عنوان سمبل همزیستی برای عراق می‌تواند نقش وحدت بخشی برای عراق داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.