ایران علاقه‌مند به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با بوروندی است

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، ‘ علی اکبر صالحی’ در دیدار ‘ لوران کاواکوره ‘ وزیر خارجه بوروندی که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران بسر می برد، از شرکت وی و هیات همراه در این اجلاس قدردانی کرد.

در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با کاواکوره موضوع همکاری‌های دو جانبه در ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه بوروندی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات کشورش از برگزاری خوب اجلاس عدم تعهد و میزبانی کشورمان تقدیر و تشکر کرد.

لوران کاواکوره، توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و خدمات فنی و مهندسی را مورد توجه قرار داد.

کاواکوره با توجه به نیاز بوروندی در استفاده از تجارب کشورمان در این عرصه آمادگی کشورش را برای بهره‌گیری از تجارب جمهوری اسلامی ایران و همکاری در زمینه گردشگری و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اعلام کرد.

وی در ادامه از صالحی برای سفر به این کشور و از مقامات مسوول کشورمان برای شرکت در نشست شرکای توسعه‌ای بوروندی که در اکتبر سالجاری در ژنو برگزار می‌شود، دعوت کرد.

در این دیدار دو طرف بر تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی تأکید کردند.

سیام**۷۳۷۸**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۱۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.