ایران – لبنان، امروز ساعت ۱۵:۳۰

۱۸ام بهمن ،

تماشا:  بازی های جام ملت های آسیا از امروز برای ایران با بازی لبنان آغاز می گردد. بازی که امروز ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می گردد.

 با توجه به اینکه این بازی در وسط هفته برگزار می گردد بزرگترین نگرانی این است که چه تعداد هوادار به ورزشگاه می آیند. مانند همه بازی های خانگی تیم ملی حرف اول کی روش و تمام بازیکنان تیم ملی در مصاحبه هایشان این بوده که یاران  دوازدهم تیم ملی را در این بازی حساس تنها نگذارند. ایران در گروهش باید با تیم های لبنان، تایلند و کویت بازی کند.

با توجه به اینکه از هر گروه دو تیم به صورت مستقیم صعود می کنند ایران را روی کاغذ باید صعود کرده دانست اما شاگردان کی روش نشان داده اند که در هر شرایطی می توانند اهالی فوتبال را غافلگیر کنند. روی کاغذ ایران و لبنان اصلی ترین گزینه های صعود می باشند و از میان تیم های تایلند و کویت هم هر تیمی که بازی را ببرد می تواند ادعای صعود داشته باشد.

تیم ملی در این بازی با چند تغییر اساسی ظاهر می گردد. اولین تغییر داخل دروازه است که رحمان احمدی را بعد از مدت ها به جای مهدی رحمتی می بینیم. در خط دفاع عقیلی بعد از مدتی غیبت بازگشته است و به احتمال بسیار او همراه منتظری در قلب خط دفاعی قرار می گیرند. در آخرین بازی های تیم ملی حسینی و منتظری با هم بازی می کردندن اما به احتمال بسیار با بازگشت عقیلی این ترکیب تغییر می کند. ماهینی و پولادی هم دیگر بازیکنان خط دفاعی می باشند.

در میانه زمین مهمترین اتفاق بازگشت مجتبی جباری است و خیال ها را از میانه میدان تا حدودی راحت کرده است. جواد نکونام و آندرانیک تیموریان به همراه اشکان دژاگه، مسعود شجاعی. در خط حمله هم در غیاب کریم انصاری فرد اصلی ترین گزینه رضا قوچان نژاد است. لبنان هم چندان حریف دست و پا بسته ای نیست. بوکر مربی آلمانی توانسته فوتبال این کشور را متحول کند. لبنانی ها چند روز قبل در دیداری تدارکاتی برابر قطر با یک گل از روی نقطه پنالتی شکست خوردند.

معروف ترین بازیکن آنها رضا عنتر است که به رحمتی در مقدماتی جام جهانی گل زده است. حساسیت بازی ایران و لبنان بیشتر از آنی است که در حالت عادی باید باشد. باخت ایران به لبنان در مقدماتی جام جهانی سبب شده تا این بازی علاوه بر یک بازی از جام ملت های آسیا جنبه حیثیتی و انتقامی هم پیدا کند.

لبنانی ها هم که عملکردی فراتر از انتظار در آخرین بازی های خود داشته اند شاید به یک تساوی در ورزشگاه آزادی هم راضی باشند و این مسئله کار بازیکنان تیم ملی را بیش از پیش سخت می کند.

در این گروه برنامه دیدارهای هفته اول از مرحله انتخابی مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۴- استرالیا به شرح زیر است:

چهارشنبه – ۱۸/۱۱/۹۱

گروه A:

عمان – سوریه، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه سلطان قابوس مسقط

اردن – سنگاپور، ۱۸:۳۰، ورزشگاه شاه عبدالله امان

گروه B

ایران – لبنان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

تایلند – کویت، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه راجامانگالا بانکوک

گروه C:

عراق – اندونزی، ساعت۱۷، ورزشگاه الرشید دبی

عربستان – چین، ساعت ۲۲:۴۵، ورزشگاه ملک محمد بن فهد

گروه D:

یمن – بحکرینم، ساعت ۲۰:۴۵، ورزشگاه الشارجه

قطر – مالزی، ساعت ۲۱، ورزشگاه السد دوحه

گروه E:

ازبکستان – هنگ کنگ، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه پاختاکور تاشکند

ویتنام – امارات، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه پاختاکور تاشکند.»


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.