ایران من را یاد خاطرات خوب می‌اندازد / از باخت به ازبکستان شوکه شدم/ هاشمیان هم نقش دابرانکو ایوانکوویچ:شت؛ مثل ۷۰ میلیون نفر دیگر

۱۳م دیماه ،

سرمربی اسبق تیم ملی می‌گوید توقعات در جام جهانی ۲۰۰۶ بی‌دلیل بالا بوده.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، برانکو ایوانکوویچ اگرچه سال‌هاست از فوتبال ایران رفته است اما هر از گاهی اسمش در رسانه مطرح می گردد . بسیار ها او را یکی از بهترین مربیانی می دانند که به ایران آمده است . برانکو یکی از صعودهای راحت به جام جهانی را برای ایران رقم زد. صعودی که ایران را به جام جهانی آلمان برد. برانکو بعد از رفتن از ایران هم موفق بود و چند قهرمانی در کارنامه دارد؛ از کرواسی تا چین. ولی فوتبال ایران بعد از رفتن او هنوز به موفقیتی دست پیدا نکرده است .

*الان که با شما صحبت می کنم برنامه فردوسی پور چند نسل فوتبال را برای انتخاب به عنوان بهترین، به رای گذاشته است که تیم ۲۰۰۴ هم جزء گزینه هاست.

یکی از بهترین تیم هایی که داشتم همان تیم ایران بود که به جام ملت های چین رفت . آن تیم باید قهرمان آسیا می شد و بعضی اتفاقات هم دست ما نبود . من نسل های دیگر ایران را ندیدم اما آن تیم ایران یکی از بهترین تیم های من بود .

*چرا این را می گویید ؟

این تیم همه فاکتورها را داشت و تشنه موفقیت بود. بازیکنان تاثیر گذار در آن تیم بسیار بودند و بهترین تیم آن تورنمنت بود .

*تیم شما بسیار راحت هم به جام جهانی رفت.

آنقدر هم راحت نبود . راحت به چشم آمد . گروه سختی داشتیم . باید دو بار به شرق آسیا پرواز می کردیم اما در مجموع نتایج خوبی گرفتیم و به جام جهانی رفتیم.

*ولی در جام جهانی انتظارات بر آورده نشد؟

دلایل مختلفی داشت که نمی خواهم بگویم چون مدت‌هاست که از آن بازی ها قبل و توقعاتی که بی سبب به وجود آمد حساسیت ها را بالا برد .

*فوتبال ایران را دنبال می کنید ؟

نه به طور جدی. اما فوتبال ملی و رده بندی باشگاهی را دنبال می کنم.

*خیلی از شاگردان شما مربی شدند، مثل هاشمیان ، دایی و گل محمدی.

به هر حال طبیعی است که در فوتبال بازیکنانی مربی شوند و امیدوارم موفق باشند. من بازیکنانم را در هر شرایطی دوست دارم چون با آنها زندگی کردم و به آنها اعتقاد داشتم .

*هاشمیان در مصاحبه ای عنوان کرده است که اگر او به قطر و ژاپن گل نمی زد تیم ملی به جام جهانی نمی رفت ؟

هاشمیان کاملا حرفه‌ای است و در فوتبال حرفه ای رشد کرده و شرایط را کاملا می شناسد . بعید می دانم او چنین اظهار نظری داشته باشد. هاشمیان هم نقش داشت؛ مثل ۷۰ میلیون نفر دیگر.

*چه عاملی سبب صعود تیم ملی به جام جهانی شد ؟

این یک کار گروهی بود. همه ایران می خواست که به جام جهانی برود و این اتفاق رخ داد . همیشه موفقیت در فوتبال کاری گروهی است . از دولت، مردم، فدراسیون و بازیکنان، همه می خواستند تیم به جام جهانی برود و همه کمک کردند .

*اما اکنون نگران رفتن به جام جهانی هستیم ؟

انتظار نداشتم ایران به ازبکستان ببازد . باخت بدی بود . اما باید جبران شود . نباید مایوس شوید . ایران لیاقت رفتن به جام جهانی را دارد .

*از کار در امارات راضی میباشید ؟

کار در همه جا برای من جذاب است و به دنبال پیشرفت در فوتبال هستم . هر کجا که باشم .

*به فکر برگشت به ایران نیستید ؟

فعلا که سر کار هستم اما یک روزی به ایران برمی گردم .

*ممنون که مثل همیشه وقت گذاشتید؟

من ایران را دوست دارم. این کشور همیشه من را یاد خاطات خوب می اندازد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.