ایران می تواند در زمان ریاست بر”نم” صلح و عدالت جهانی را عملی کند

مانوئل دمینگوس آگوستو، معاون وزیر امور خارجه آنگولا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین اعضای جنبش عدم تعهد است و این می‌تواند در ریاست ایران بر نم موثر باشد.

وی افزود: ما فکر می کنیم جمهوری اسلامی ایران می تواند نماینده بسیار خوبی برای دفاع از کشورهای کوچک، جهان سوم و کشورهای تحت فشار در زمان ریاست اجلاس عدم تعهد باشد.

معاون وزیر امور خارجه آنگولا تاکید کرد: ما باور داریم دوره ای که جمهوری اسلامی ایران ریاست جنبش عدم تعهد را برعهده خواهد داشت، می تواند در زمینه صلح و عدالت جهانی به درخشان ترین شکل ممکن عمل کند.

مانوئل دمینگوس آگوستو خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جنبش عدم تعهد به عنوان یک کلیت در جهان ایفای نقش می کند ریاست ایران بر این جنبش در وضعیت آینده جنبش عدم تعهد فوق العاده موثر خواهد بود.

وی در خصوص تهدید برخی مقامات کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از سوی آمریکا برای سفر به تهران گفت: جنبش عدم تعهد اصولی دارد که اعضای آن به این اصول وفادار هستند و این اصول به قدری قوی است که نمی تواند دولت های عضو جنبش عدم تعهد را تحت تاثیر قرار دهد و در برگزاری این اجلاس موثر باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.