ایران هرگونه حملات سایبری به موسسات مالی آمریکا را محکوم کرد

۲۱م دیماه ،

بااشاره به تلاش‌ها برای مسموم کردن فضای مذاکره ایران و ۱+۵

در پی جوسازی رسانه‌های آمریکایی دربارهٔ حمله هکرهای ایرانی به مؤسسات مالی آمریکایی، نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد، در دو پاسخ جداگانه به روزنامه نیویورک تایمز و شبکه جهانی سی أن أن، این ادعاها را رد کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در متن پاسخ نمایندگی دائم کشورمان به روزنامه نیویورک تایمز که در مقاله این روزنامه نیز منعکس شده، آمده است:
 

جمهوری إسلامی ایران به طور قاطع، ادعای مطروحه در زمینه دخالت ایران در حملات سایبری علیه مؤسسات مالی آمریکا را تکذیب می‌نماید. ایران همچنین به کارگیری هرگونه بدافزار رایانه‌ای را که با نقض حاکمیت ملی کشورها، مؤسسات مهم خدماتی به آحاد مردم را هدف قرار می‌دهند، محکوم می‌نماید.
 

بر خلاف آمریکا، که گزارش‌های رسانه‌ای بر نقش دولت این کشور در اقدامات سایبری خرابکارانه بر علیه ایران دلالت دارد، ایران تا به امروز، با احترام به حقوق بین‌الملل، از اقدامات متقابل بر علیه موسسات مالی و اقتصادی سایر کشورها اجتناب نموده است.
 

دولت جمهوری إسلامی ایران تا کنون بارها به طور رسمی از به کارگیری غیرقانونی بدافزارهای رایانه‌ای و همین‌طور دیگر أشکال اقدامات خصمانه و غیرموجه نظیر کشتار دانشمندان هسته‌یی‌ اش به سازمان ملل متحد شکایت کرده است. به اعتقاد ما هدف از طرح چنین اتهامات واهی، مخدوش کردن چهره ایران و بهانه تراشی برای تداوم و افزایش اقدامات غیرقانونی بر علیه ملت و دولت ایران است.
 

همچنین نمایندگی دائم کشورمان، پاسخی جداگانه در همین ارتباط به شبکه جهانی سی أن أن إرسال نمود که در برنامه عصر چهارشنبه این شبکه قرائت شد. متن این پاسخ به شرح زیر است:
 

اتهامات بی‌پایه تازه دربارهٔ دخالت ایران در حملات سایبری به مؤسسات مالی آمریکا، زمانی مطرح می‌شود که شاهد تلاش‌هایی برای برگزاری دور تازهی از مذاکرات ایران و ١+۵ هستیم و هدف از دامن زدن به چنین شایعاتی، مسموم کردن فضای قبل از مذاکرات است. ایران قاطعانه هرگونه دخالتی را در حملات أخیر به مؤسسات مالی آمریکا را تکذیب می‌نماید.
 

ایران با وجودی که خود قربانی چنین حملاتی بوده است، با احترام به حق حاکمیت سایر کشورها از چنین أقداماتی اجتناب کرده است و از دیگر کشورها نیز انتظار دارد چنین عمل کنند.
 

لازم به ذکر است أخیرا بعضی رسانه‌های آمریکایی، خبر از طرح تشدید عملیات مخفی و به ویژه حملات سایبری از سوی آمریکا بر علیه کشورمان را داده‌اند.

انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.