ایران همواره برحل مسئله فلسطین توسط جهان اسلام پافشاری می‌کند

۱۶م اسفند ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که در هر شرایطی مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام در نظر گرفته و بر حل آن پافشاری کرده و از هرگونه راهکار عملی و غیرعملی دریغ نکرده است.

“مصطفی قوام” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادامه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات گفت: اتفاقات اخیری که در منطقه از جمله سوریه، لبنان و عراق رخ داده تا حدودی بر مسئله فلسطین و توجه جامعه بین‌الملل تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: موج عظیم بیداری اسلامی و حوادث اخیر منطقه سبب شده تا رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تثبیت موقعیت پوشالی خود در منطقه بر جنایاتش علیه ملت ستم دیده فلسطین بیافزاید و از غفلت مجامع بین‌المللی سوء استفاده کرده و به نوعی در حال اجرای پروژه نسل‌کشی است.
 
قوام افزود: راهکار موثر برای حل مسئله فلسطین این است که کشورهای اسلامی این مهم را به طور پررنگ و موثر در مجامع بین‌المللی همچون کنفرانس اسلامی مطرح کنند و اجازه ندهند رژیم اشغالگر صهیونیستی از مسئله پیش آمده سوءاستفاده کند؛ در این میان جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که در هر شرایطی مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام در نظر گرفته و بر حل آن پافشاری کرده و از هرگونه راهکار عملی و غیرعملی دریغ نکرده است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: بعد از برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی در مصر، جهان اسلام امیدوار بود این کشور بتواند در اعاده حیثیت و حقوق ملت مظلوم فلسطین کمک کند که متاسفانه مصر هم به سبب مشکلات پیش‌رو که توسط آمریکا و غرب ساماندهی می‌شود نتوانسته در حل مسئله فلسطین کاری از پیش ببرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم آمریکا از ایجاد تنش‌ در منطقه این است که کشورهای اسلامی نتوانند بر مسئله فلسطین تمرکز و از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند. 

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.