ایران همپیمان استوار سوریه است/ آشفتگی روانی دشمنان در ۱۷ ماه اخیر

دکتر “نضال نعیسه” تحلیلگر سوری در گفتگو با خبرنگار مهر در نوارغزه با تاکید بر اینکه سوریه از مرحله سخت بحران عبور کرده است، افزود: دشمنان سوریه تمامی گزینه های سیاسی و نظامی خود را عملی کرده اند و گزینه ای جز دخالت نظامی خارجی در سوریه باقی نمانده که عملی شدن آن هم تقریبا غیر ممکن است.

 شورای امنیت  اجازه حمایت آمریکا، ترکیه و کشورهای عربی از گروهکهای مسلح که مرتکبت جنایت و قتل عام در سوریه می شوند را نداده است.
 

وی تاکید کرد: بدون شک دشمنان سوریه با شکست طرحها و توطئه هایشان طی ۱۷ ماه اخیر دچار آشفتگی روانی شدیدی شده اند و نتوانسته اند به هدف اصلی خود در سرنگونی نظام حامی مقاومت دمشق برسند. در همین راستا پیش بینی می کنم که دشمنان فشارهای بیشتری در راستای خونین جلوه دادن تحولات سوریه وارد کنند.

وی با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکایی درباره اینکه علیه سوریه در خارج از ساز و کار شورای امنیت تصمیم گیری خواهند کرد، اظهار داشت: آمریکا همیشه نشان داده که به توافقات بین المللی خود پایبند نیست، در همین راستا “سرگئی لاوروف” وزیرخارجه روسیه گفته است که آمریکاییها درباره مسئله ای توافق می کنند اما کار دیگری را انجام می دهند و به تعهداتشان با مسکو پایبند نیستند.

نعیسه تاکید کرد: آمریکا و هم پیمانان عرب این کشور به همراه ترکیه از ابتدای تحولات سوریه به مخالفان مسلح کمک می کردند که “هیلاری کلینتون” نیز به آن اذعان کرد. تمامی این تحرکات خارج از شورای امنیت عملی شده چون این شورا اجازه حمایت این کشورها از گروهکهای مسلح که مرتکبت جنایت و قتل عام می شوند را نداده است.

نعیسه درباره دیدار اخیر “ولید المعلم” وزیرخارجه سوریه با مقامات ایرانی در تهران اظهار داشت: این دیدار به تمامی طرفهای درگیری در حوادث سوریه این پیام را ارائه کرد که ایران دوست و همپیمان استوار سوریه است و با این کشور در برابر تجاوز ائتلاف دشمنان شامل آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ایستادگی می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.