ایران و آژانس بدور از جنجال سیاسی می‌توانند مسائل را حل کنند

ایران > سیاست‌خارجی– سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران و آژانس تنها بدور از جنجال سیاسی و رسانه‌ای می‌توانند بکار حرفه‌ای خود ادامه دهند و مسائل را حل و فصل کنند.

علی اصغر سلطانیه عصر روز چهارشنبه پس از پایان نشست توجیهی- فنی آژانس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر در وین گفت: در جلسه توجیهی- فنی گزارش آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، برای روشن شدن افکار نمایندگان کشورها، علاوه بر اینکه به برخی از سوالات پاسخ داده شد، این پیام خیلی جدی را هم اعلام شد که باید اجازه دهند آژانس و ایران بدون جنجال سیاسی، کارحرفه ای خود را انجام دهند.

سلطانیه افزود: در این نشست توجیهی فنی خطاب به دیگر اعضا اعلام کردم وقتی مباحث کاملا فنی رسانه ای می شود، جنجالی سیاسی ایجاد می کند که این موضوع به مانعی برای پیشرفت کار می شود. درواقع کسانی که این فضا را ایجاد می کنند باید سرزنش شوند، زیرا خیلی از موضوعات راحت تر از حد تصور قابل حل هستند.
سفیر کشورمان در آژانس افزود: در واقع گزارش های آژانس وقتی باید ارائهشوند که همه آنالیزها،تحلیل ها و بررسی های علمی پایان یافته باشد.
وی با انتقاد از کشورهای عضو که با فشارهای سیاسی بر دبیرخانه آژانس آن را مجبور می کنند پیش از انکه کارش تمام شود و به یک نتیجه علمی دست یابد آن را رسانه ای می کنند گفت: این روند به طور قطع بکار ما با آژانس لطمه می زند، اعتماد بین کشورهای عضو و دبیرخانه را مخدوش می کند و از همه مهمتر اینکه فضای ایجاد شده،به اعتبار اژانس لطمه می زند.
سلطانیه تاکید کرد: در این نشست به بخشی از اختلاف نظرها پرداختیم و گفته شد این اختلاف نظرها اصولی است که اگر رفع شود ما آماده همکاری هستیم.
براساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی , نشست توجیهی فنی درباره گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس, قبل از برگزاری نشست فصلی شورای حکام برگزار می شود.نشست فصلی شورای حکام روز دوشنبه آینده در وین برگزار می شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.