ایران و الجزایر زمینه همکاری بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر را بررسی کردند

به گزارش ایرنا، سردار ‘علی موید’ رییس پلیس مواد مخدر ناجا روز پنجشنبه در دیدار با ‘عبدالغنی الهامل ‘ مدیر کل امنیت ملی الجزایر با بیان اشتراکات دو کشور مسلمان و انقلابی در زمینه مبارزه علیه استعمار جهانی، تاکید کرد: توطئه دشمنان از طریق توزیع مواد مخدر که به طور مستقیم با تروریسم به لحاظ مالی مرتبط است، همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس مواد مخدر ناجا در این دیدار که در محل مدیریت امنیت ملی الجزایر و با حضور ‘محمود محمدی’ سفیر ایران برگزار شد، با اشاره به هزینه های مادی و معنوی جمهوری اسلامی در مبارزه علیه مواد مخدر، بر آمادگی کشورمان برای تبادل تجربیات و دستاورهای خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر با کشور دوست و برادر الجزایر تاکید کرد.

مدیر کل امنیت ملی الجزایر نیز در این دیدار از تلاش های جمهوری اسلامی در جبهه مقدم مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد.

‘عبدالغنی الهامل’ در ادامه بر آمادگی الجزایر برای تبادل تجربیات و ضرورت تبادل هیات های کارشناسی در تمام سطوح با هدف گسترش همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر هیات ایرانی به الجزایر مقدمه ای برای شروع همکاری های بیشتر دو کشور در زمینه های مختلف باشد.

پس از این دیدار، هیات ایرانی از مراکز تخصصی پیگیری و کنترل جرایم الجزایر بازدید کرد.

در جریان سفر سردار موید به الجزایر اولین نشست مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر روز سه شنبه با حضور مقامات الجزایری از جمله رییس پلیس اینترپل و رییس علمی و فنی الجزایر برگزار شد.

مویدی را در این سفر مدیر کل آموزش مبارزه با مواد مخدر اینترپل، مشاور رییس مبارزه با مواد مخدر و تنی چند از کارشناسان ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری همراهی می کنند.

ایران و الجزایر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و همسایگی با کشورهای تولید کننده مواد مخدر، هزینه های مادی و معنوی بسیاری در زمینه مبارزه با این معضل اجتماعی متحمل می شوند.

خاورم**۱۲۰۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۳۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.