ایران و روسیه بر حل مسایل سوریه از طریق گفت وگوهای ملی تاکید کردند

به گزارش ایرنا، بوگدانف و سجادی عصر چهارشنبه در این دیدار آخرین وضعیت سوریه و پیرامون آن و مسایل این کشور مانند مطرح شدن آن در شورای امنیت سازمان ملل را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

طرفین در این دیدار بر حل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور تاکید کرده و رویکرد مداخله را در این مساله غیرسازنده خواندند و بازیگران خارجی را از اتخاذ چنین مواضعی برحذر داشتند.

طرفین همچنین بر لزوم توقف خشونت ها در سوریه تاکید کرده و از کشورهای حامی مخالفان دولت سوریه خواستند تا بر آنها فشار اورده تا حملات و اعمال تروریستی را که غیرنظامیان قربانیان اصلی آن را تشکیل می دهند، متوقف کنند.

طرف های ایرانی و روس در این دیدار همچنین رویکرد مذاکره را تنها راه پایان دادن به بحران در سوریه دانسته و خواستار مساعدت کشورهای ذینفع در حل مسایل سوریه برای آغاز مذاکرات میان طرف های سوری شدند.

نماینده رییس جمهوی روسیه در امور خاورمیانه در این دیدار بر موضع اصولی این کشور برای تشریک مساعی جامعه جهانی در زمینه اجرای طرح ‘کوفی عنان’ برای حل مسایل سوریه تاکید کرد.

سفیر ایران در روسیه هم موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اجرای کامل طرح عنان توسط طرف های سوری برای حل مسایل این کشور از طریق مسالمت آمیز را مورد تاکید قرار داد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.