ایران و چین همکاری در زمینه قضایی و حقوقی را توسعه می دهند

به گزارش ایرنا، سید ‘ محمد جعفر قاسمی’، رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران عصر روز پنجشنبه در جریان این رویداد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در فرودگاه پکن گفت: در پی مذاکرات دو سال اخیر مقام های سفارت ایران و طرف چینی، سه یادداشت تفاهم در زمینه استرداد مجرمین ، انتقال محکومین و معاضدت های قضایی نهایی شده که بزودی امضا خواهد شد.

وی افزود: با سفری که مقام های وزارت دادگستری چین اخیرا به ایران داشتند دو یادداشت تفاهم مورد بررسی و موافقت نهایی قرار گرفته است.

وی انتقال محکومین اخیر را پنجمین مرحله بین دو کشور عنوان کرد و گفت: تقریبا یک چهارم از زندانیان که محکومیت های بلند مدت داشته اند به ایران منتقل شده اند.

وی با اشاره به چهلمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین و توسعه در عرصه های مختلف افزود: حلقه مفقوده در مناسبات دو کشور همکاری های حقوقی و قضایی بود زیرا تاکنون اقدام عملی و اجرایی در این راستا نشده بود.

مدیرکل همکاری های قضایی امور خارجه وزارت دادگستری چین اخیر ضمن سفر به ایران بامعاون امور بین الملل وزیر دادگستری کشورمان در راستای لزوم تعمیق هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه در امور حقوقی و قضایی دیدار و گفت وگو کرد.

آساق ** ۲۷۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۵۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.