ایران و ۱+۵ ؛ مذاکرات استانبول مفید بود

۲۶اردیبهشت،

turkish press.jpg

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان دیدار چهار ساعته خود در سرکنسولگری ایران در استانبول گفت‌وگوهای‌شان را مفید ارزیابی کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید جلیلی در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: گفت‌وگوهای مفیدی داشتیم و مقرر شد برای نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌های‌مان به زودی با یکدیگر دیدار کنیم.

وی افزود: برای تعیین زمان این دیدار به زودی رایزنی خواهیم کرد.

اشتون نیز گفت: ما بحث‌های مفیدی داشتیم. در این دیدار باردیگر دربارهٔ پیشنهادهای ارائه شده بحت کردیم و اکنون برای مرحله بعدی این فرایند بیشتر خواهیم اندیشید.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دربارهٔ زمان دیدار آینده‌اش با مذاکره کننده ارشد ایران گفت: در آینده نزدیک برای تعیین زمان این دیدار با یکدیگر گفت‌وگو خواهیم کرد.

جلیلی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی که در محل سرکنسولگری ایران در استانبول برگزار خواهد شد به سووالات خبرنگاران پاسخ خواهد گفت.

سلطانیه : مذاکرات امروز با آژانس سازنده بود

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان مذاکره با هیاتی از این آژانس که در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد این دور از گفت‌وگوها را سازنده خواند.

علی‌ا صغر سلطانیه در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: امروز در هشت ساعت جلسه فشرده و بحث های فنی،‌ دو طرف پیشنهادهایی برای حل موضوعات باقی‌مانده مطرح کردند و قرار شد این پیشنهادها بررسی شوند.

وی با اشاره به این‌که «این جلسه در فضای سازنده‌ای انجام شد» گفت: این مساله بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران، همکاری خود را با آژانس ادامه می‌دهد و این عزم سیاسی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که ما از هیچ تلاشی برای رفع ابهامات و اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی خود و بی‌اساس بودن ادعاهای دشمنان دریغ نمی‌کنیم.

معاون مدیرکل اژانس بین‌المللی انرژی اتمی: تعهد ما برای ادامه گفت‌وگوها خدشه‌ناپذیر است

معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها، پس از پایان مذاکرات بین نمایندگان آژانس و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تعهد ما به ادامه گفت‌وگوها خدشه‌ناپذیر است.

هرمان ناکارتس شامگاه چهارشنبه پس از پایان این جلسه هشت ساعته که در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد به خبرنگاران گفت: امروز بحث‌های فشرده‌ای داشتیم و همچنان به تلاش خود برای تکمیل فرآیند گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.