ایران چهارمین تولیدکننده سیمان در جهان شد

۱۱اردیبهشت،

به گزارش consbank، به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد اتابک با اشاره به اینکه جایگاه ایران در صنعت سیمان از رتبه شانزدهم به چهارم ارتقا یافته و در سالهای اخیر سرانه تولید سیمان از ۴۱۹ تن به ۹۴۰ تن افزایش یافته است افزود: این آمار در حالی است که کشورمان در بین کشورهای منطقه جایگاه اول را از آن خود کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه صادرات سیمان در طول چهار سال قبل نیز با رشد ۲۰۰ درصدی همراه بوده است تصریح کرد: این میزان در سال ۸۸ ، پنج میلیون تن بود، اما در سال ۹۱ به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.
اتابک میزان تولید سیمان در سال قبل را نیز بالغ بر۷۰ میلیون تن ذکر کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت صنعت سیمان مناسب است چرا که توانسته بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله به جایگاه پیش‌بینی شده خود دست یابد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ادامه سخنان خود با اشاره به امضای تفاهمنامه واگذاری بخشی از وظایف مدیریتی تنظیم بازار و صادرات سیمان به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: در شرایطی این تفاهم‌نامه به امضاء رسید که توانستیم بیش از یک ماه ظرفیت و تعداد واحدها  را به دو برابر برسانیم این در حالی بود که در قبل بسیاری از طرح های عمرانی با توقف طولانی همراه بود.

اتابک ضمن ابراز امیدواری از اینکه دولت همچون قبل متناسب با این صنعت با آن رفتار کند افزود: امید داریم تا این تفاهمنامه علاوه بر تحکیم روابط صنعت، امکان سرمایه‌گذاری بیشتر با هدف ارتقا تولید را به همراه داشته باشد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.