ایران یکی پس از دیگری تحریم ها را دور می زند

۱۹ام بهمن ،

پیشرفت برنامه هسته ای ایران سبب می گردد این کشور بتواند بر منطقه خلیج فارس تاثیر گذار باشد و بر منابع انرژی این منطقه سیطره پیدا کند و حتی توانایی تاثیرگذاری بر حکومت ها را بیابد.

گزارش سالانه یک مرکز تحقیقات استراتزیک اسرائیل، ایران را خطرناک ترین چالش برای این رژیم می داند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن گزارش داد : مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل در گزارش سالانه استراتژیک خود اعلام کرد: بزرگترین و خطرناک ترین چالش در مقابل اسرائیل قرار گرفتن ایران در رأس دشمنان سرسخت تل آویو در منطقه است.

این گزارش اضافه کرد: ایران موازی با پیشرفت در برنامه هسته ای اش، رهبری اردوگاه دشمنان اسرائیل را برعهده دارد. پیشرفت برنامه هسته ای ایران سبب می گردد این کشور بتواند بر منطقه خلیج فارس تاثیر گذار باشد؛ بر منابع انرژی این منطقه سیطره پیدا کند و حتی توانایی تاثیرگذاری بر حکومت های منطقه را بیابد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با وجود محاصره اقتصادی ایران از سوی غرب اما دولت تهران به صورت متوالی یکی پس از دیگری، تحریم ها را دور می زند.

مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل ادامه می دهد: ناتوانی در رویارویی با ایران نشان دهنده محدودیت هایی در این زمینه و به طور ویژه کاهش قدرت و نفوذ آمریکا در منطقه است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.