ایستادگی آمریکا بر سیاست هویج و چماق/ هنر دیپلمات‌های ما پیشبرد مذاکرات برد- برد است

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سیاست هویج و چماق آمریکا سر جای خود باقی است و تنها تفاوت آن این است که هویج آن بسیار و اثر چماق کم رنگ تر شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران محمدرضاباهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جام که امروز برگزار شد با اشاره به سفر هیئت ایرانی به نیویورک و شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد گفت: مهمترین خبر سیاسی امروز سفر هیئت سطح بالای ایران به نیویورک است که مسلما تحلیل های متفاوتی در کشور به دنبال دارد این تحلیل ها افراط و تفریط بسیاری به همراه خواهد داشت. 

 

وی با بیان این که پس از ۳۴ سال وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با هم نشست داشته‌اند ادامه داد: اوباما امیدوار بود که بتواند با روحانی نشست داشته باشد اما به سبب این که ادبیات دیپلماسی دنیا خلاف این است این نشست صورت نگرفت چرا که باید نشست سران نتیجه نشست رده های پایین‌تر باشد.  

 

باهنر با بیان این که نشست وزرای خارجه و گروه۱+۵ اتفاق مهمی بود اضافه کرد: عقیده من در این رابطه یک جمله بیشتر نیست سیاست هویج و چماق آمریکا سر جای خود باقی است با این تفاوت که هویج آن بیشتر و اثر چماق آن کم رنگ تر شده است.  

 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه گفت: نرمش قهرمانانه جز سیاست های راهبردی ماست که در گفت و شنودها حاکم شده است امروزه باید در رفتارها، نرمش قهرمانانه را به کار بریم چرا که ما آمادگی بازی برد برد را داریم. 

 

باهنر با بیان این که ادبیات فاخر در دیپلماسی موثر است اظهار داشت: طرف مقابل برد خود را در شکست ما می بیند آن ها باید مشخص کنند که در عمل چه رویکرد مثبتی به کار برده اند ادبیات تند و تیز کار را به پیش نمی برد. 

 

وی در پایان با بیان این  که ما هیچ گاه از مواضع مان عقب نشینی نمی کنیم خاطر نشان کرد: خط قرمزها و اصول باید رعایت شود ما بر سر منافع کلی نظام با کسی معامله نمی کنیم هنر دیپلمات‌های ما پیشبرد مذاکرات برد -برد است که قطعا با تلفن کردن و حل کردن یک قطعه پازل نمی شود آن را تحلیل کرد.  

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.