ایستگاه های مطالعه در سطح شهرهای کشور تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجدالدین معلمی روز سه شنبه در همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه های عمومی کشور در سرعین افزود: همچنین در این طرح برای کتابخوان کردن افراد کتاب نخوان ، کتاب های فاخر و پرتیراژ توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به انس و الفت مقام معظم رهبری با کتاب و کتاب خوانی و دغدغه ای که ایشان در این زمینه دارند گفت: کتابخوان کردن مردم بر عهده همه دستگاههاست از این رو همه ما باید در زمینه کتابخوانی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: پیش از همه اینها خود مسوولان نهاد کتابخانه ها و کارشناسان باید کتابخوان باشند تا بتوانند سایر افراد را نیز به این سمت سوق دهند.

وی افزود: اولین برنامه نهاد پس از دیدار با مقام معظم رهبری در سال ۹۰ اجرای طرح کتابخوانان حرفه ای بود.

وی از افزایش سه برابری اعتبارات توسعه طرح ‘کتاب من’ خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی پارسال بیشترین خرید در زمینه کتاب را در بین دستگاه ها با اختصاص ۱۶ میلیارد ریال به خود اختصاص داد.

وی افزود: با در نظر گرفتن درجه هر کتابخانه بین ۴۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به طور سالانه دریافت می کند و هر کتابخانه به میزان ۴۰ میلیون ریال خرید دارد.

وی گفت: برای اولین بار در سال گذشته جلسات نهضت مطالعه مفید با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف فرهنگی و اداری کشور تشکیل و قانونمند شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و بودجه نیز به آن اختصاص یافت.

وی بیان کرد: توسعه خرید منابع به صورت متمرکز و با نظر اعضا و همچنین حمایت از ناشران و نویسندگان جزو برنامه کاری نهاد کتابخانه ها در سال جاری است.

وی از سیستم شهرسازی انتقاد کرد و گفت: در سیستم شهرسازی کتابخانه سازی را جزو وظایف خود قرار نمی دهند که این امر باید اصلاح شده و برای احداث کتابخانه های بزرگ با ظرفیت مناسب با هدف توسعه منابع محل مناسبی در سطح همه شهرستان ها مد نظر قرار گرفته شود.

۸۱۲۳/۵۹۴/۵۹۲ / ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۳۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.