ایسر اولین تبلت ۸ اینچی جهان مبتنی بر ویندوز ۸ را ساخت

۱۳خردادماه،

شرکت ایسر نوت‌بوک تازهی با نام Iconia W3 کرده است که نمایشگر آن از iPad mini اپل بزرگتر است و در عین حال می‌توان آن را یک رایانه لوحی هم دانست.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آگهی‌های تبلیغاتی که از این محصول انتشار یافته است نشان می‌دهد که یک رایانه لوحی از بخش نمایشگر این نوت‌بوک جدا می‌شود و کاربران به صورت جداگانه می‌توانند از آن استفاده کنند. این محصول تازه قرار است که به زودی وارد بازار جهانی شود.
 
شرکت مایکروسافت پیش‌بینی کرده است که اواخر ماه جاری میلادی در کنفرانس BUILD مدل ۸ اینچی از رایانه لوحی Surface خود را معرفی کند، اما کارشناسان می‌گویند این محصول تازه شرکت ایسر اولین رایانه لوحی ۸ اینچی جهان محسوب می‌شود که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ ساخته شده است.
 
نوت‌بوک – رایانه لوحی Iconia W3 مبتنی بر نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۸ ساخته شده است و به صورت پیش‌فرض مجموعه نرم‌افزاری Office روی آن نصب شده است. بر این اساس می‌توان گفت که شرکت ایسر این محصول را متناسب با خانواده‌ها و دانشجویان طراحی کرده است و برای صاحبان کسب و کار کارایی چندانی ندارد.
 
روی این رایانه لوحی پردازنده Atom نصب شده است و باتری آن قادر است تا ۸ ساعت انرژی مورد نیاز را در خود ذخیره کند. نمایشگر این رایانه لوحی قادر است با کیفیت full HD تصاویر را به نمایش بگذارد، اما قابلیت ویژه این نمایشگر به کاربر امکان می‌دهد تصاویر با کیفیت ۷۲۰ پیکسلی پخش شوند تا میزان مصرف باتری کاهش یابد.
 
نخستین رایانه لوحی ۸ اینچی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۸ تنها ۱۲ میلیمتر ضخامت دارد و می‌توان آن را در خانواده باریک‌ترین رایانه‌های لوحی جهان طبقه‌بندی کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.