ایفای نقش در ˝باغ آلبالو˝ آرزوی من بود/ کمکی بزرگ برای تحمل ازدست‌دادن حمید سمندریان

۱۸فروردین۱۳،

هما روستا در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین:

هما روستا از حضور دوباره روی صحنه تئاتر با نمایش ˝باغ آلبالو˝ ابراز خرسندی کرد و گفت: ایفای نقش در این اثر آنتون چخوف همواره آرزوی دیرینه من بود.

هما روستا، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و همسر زنده‌یاد حمید سمندریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: از امروز با نمایش “باغ آلبالو” پس از مدتها به بازیگری روی صحنه تئاتر بازمی‌گردم و این اتفاق برایم بسیار لذت بخش است.

وی دربارهٔ این همکاری با حسن معجونی کارگردان اثر توضیح داد: این کارگردان برای خود صاحب سبک است و شیوه بازیگردانی ویژه ای را هم در تئاتر پیاده می کند. معجونی شخصیتی بسیار دوست داشتنی دارد و بازیگران از کارگردانی او بسیار خواهند آموخت.

روستا از حضور دوباره روی صحنه تئاتر با نمایش “باغ آلبالو” ابراز خرسندی کرد و گفت: ایفای نقش در تئاتر “باغ آلبالو” اثر آنتوان چخوف همواره آرزوی دیرینه من بود.

این بازیگر پیشکسوت که تیرماه سال قبل همسر خود را از دست داد بیان کرد: شوک از دست داد حمید سمندریان برایم یکی از ناگوارترین رخدادهای زندگی ام بود و حضور دوباره ام در صحنه تئاتر می تواند کمک روحی بزرگی برایم باشم.

روستا دربارهٔ نقش خود در نمایش “باغ آلبالو” توضیح داد: در این تئاتر نقش مادام لیوبوف اندریونا رانوسکی، مالک باغ آلبالو و یک زن دوست داشتنی را ایفا می‌کنم که بازی این نقش، همیشه یکی از آرزوهای من بود.

 

درباره “باغ آلبالو”

“باغ آلبالو” نمایشنامه روسی، آخرین اثر آنتوان چخوف است که در سال ۱۹۰۳ نوشته شده و در سال ۱۹۰۴ برای اولین بار در تآتر هنر مسکو به کارگردانی کنستانتین استانیسلاوسکی روی صحنه رفته‌است. چخوف این نمایشنامه را یک اثر کمدی می‌داند که عناصر فارس در آن وجود دارد در حالیکه استانیسلاوسکی این نمایش را به عنوان یک اثر تراژدی کارگردانی می‌کند.

نمایشنامه داستان یک زن اشراف زاده روس و خانواده اش است که به سبب قرض رو به ورشکستگی می باشند و باغ آلبالوی خاطره انگیزشان در گرو بانک است و چون خانواده غیر از قرض عایداتی ندارد، قرار است در موعد معینی باغ و ملکشان حراج شود. در عین حال این خانواده هیچ کاری برای نجات خود و جلوگیری از فروش باغ انجام نمی‌دهند و در پایان باغ آلبالو به یک دهقانزاده تازه به ثروت رسیده فروخته می‌شود و خانواده رانوسکی باغ را ترک می‌کنند در حالیکه صدای تبری که درختهای باغ را قطع می‌کند شنیده می‌شود.

نمایش “باغ آلبالو” به کارگردانی محمد حسن معجونی و با حضور بازیگرانی همچون هما روستا، رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، داریوش موفق، لیلی رشیدی، مهدی کوشکی، اشکان جنابی، کاظم سیاحی، هوتن شکیبا، ساراافشار و به آفرید غفاریان از۱۹ فروردین ۹۲ راس ساعت ۱۹:۳۰به روی صحنه تماشاخانه شماره یک مجموعه ایرانشهر می‌رود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.