ایلیا منفرد: هنوز نتوانستم وارد مافیای سینما شوم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

ایلیا منفرد خواننده پاپ موسیقی کشورمان علاوه بر فعالیت‌های موسیقی، در زمینه فیلم‌سازی نیز فعالیت‌هایی داشته؛ منفرد به تازگی قرار است فیلم مستندی را با محوریت موسیقی در جنگ جلوی دوربین ببرد.

سرویس سینما هنرآنلاین/سام بهشتی :

شما بیشتر به عنوان خواننده موسیقی پاپ در بین مردم شناحته شده‌اید، اما فیلم های مستند بسیاری را کارگردانی کرده‌اید. از شخصیت فیلمسازی خود بگویید؟

من فعالیت‌هایم در زمینه فیلمسازی و موسیقی را همزمان آغاز کردم و این دو همیشه در امتداد یکدیگر بوده‌اند. تحصیلات من در حوزه سینما است و امروز به عنوان مدرس در دانشکده، سینما  تدریس می‌کنم. تعلق خاطر و علاقه من به موسیقی از زمان کودکی شکل گرفت و تعصب خاصی روی حرفه موسیقی نیز دارم.

در میان مخاطبین بیشتر به عنوان خواننده شناخته شده میباشید و شما را با عنوان یک موزیسن می شناسند، شخصیت کارگردان شما چه می گردد؟

این مساله بستگی به دسته بندی مخاطب‌های فعال در دو حوزه سینما و موسیقی دارد. ممکن است عده‌ای من را به عنوان کارگردان بشناسند و گروه دیگر فعالیت‌های من در زمینه موسیقی را پیگیری کنند. سطح نگاه و سلیقه این دو دسته مخاطب با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارد.

سبک فیلم‌هایی که تا امروز ساخته‌اید چه بوده است؟ 

فیلم‌های مستند داستانی بلندی را تا به امروز ساخته‌ام که یکی از فیلم‌ها سال قبل عرضه شد که این فیلم اولین مستند اجتماعی من بود و قرار است فیلم مستند دیگری را با نقش موضوع موسیقی در جنگ بسازم. فیلم‌های “اینجا پایان دنیا نیست”، “کلاه مخملی”، “ققنوس”، “سه دیو و سه دلبر”، “خیال خام” و . . . عنوان فیلم‌هایی بوده که ساخته‌ام و بیشتر این فیلم‌ها در شبکه خانگی و تلویزیون عرضه و نمایش داده شده‌اند. من تا امروز موفق به ساخت فیلم سینمایی بلند نشده‌ام، زیرا هنوز نتوانستم وارد مافیای سینما بشوم و فیلمی بسازم. یکی از تفاوت‌های عمده حوزه سینما با موسیقی این است که به سختی می‌توان وارد مافیای سینمای ایران شد و اگر هم از این سد سخت عبور کنی باید مدت‌های بسیاری به دنبال سرمایه‌گذار بگردی تا بتوانی یک فیلم سینمایی بسازی.

درمورد فیلم مستندی که قرار است به زودی آغاز کنید، توضیح دهید؟ آیا این فیلم نگاه جهانی به مساله موسیقی و جنگ دارد؟

این پیشنهاد از سوی اشکان اقوامی‌پور که تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد به من ارائه شد. من همیشه نگاه ویژه‌ای به نقش موسیقی و تاثیر آن برجنگ داشته‌ام و زمانی که از من به عنوان کارگردان درخواست که در این پروژه دوستان را همراهی کنم، با کمال میل پذیرفتم. تا به امروز به این موضوع پرداخت نشده است، مساله جنگ و تبعات آن در همه جای جهان وجود دارد، اما جنگ به ما تحمیل شد و ما کشور تجاوز کننده نبوده‌ایم. من قصد دارم در این فیلم مستند تاثیرات موسیقی بر جنگ و جنگ بر موسیقی را به تصویر بکشم. موسیقی جنگی که ما از آن به عنوان مقاومت یاد می‌کنیم یعنی چه؟ برای ساخت این فیلم به سراغ همه بزرگان موسیقی و سینمای جنگ خواهم رفت وب ه نقش اساسی موسیقی در حوزه مقاومت خواهم پرداخت… هنوز در مرحله تحقیق و نگارش این مستند هستیم و تا یک هفته آینده این فیلم را کلید خواهیم زد.

لازم به یادآوری است، این فیلم از محصولات موسسه توسعه هنرهای معاصر است.

انتهای پیام/ب


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.