ایمپلنت‌های پوشیده شده از ژل برای ترمیم اعصاب قطع‌شده

سلامت > تحقیقات– ممتازنیوز:
هنگامی که عصبی در سیستم عصبی محیطی پاره یا قطع می‌شود، ممکن است مدت درازی طول بکشد تا این عصب بازسازی شود- اگر اصولا امکان چنین بازسازی وجود داشته باشد.

به گزارش گیزمگ بسته به محل جراحت ممکن است برای سال‌ها یا حتی برای بقیه سال‌ها بخش مبتلا بدن بیمار بیحس و/یا فلج شود. اما اکنون دانشمندان ژل و ایمپلنتی را ایجاد کرده‌اند که مدعی‌اند ممکن است کمک زیادی به بهبودی عصب‌های آسیب‌دیده کند.

این ایمپلنت از یک لوله ریز انعطاف‌پذیر تجزیه‌شونده تشکیل شده است که به دور دو انتهای بریده‌شده عصب قرار داده می‌شود. این ایمپلنت دو سر قطع شده عصبی را در امتداد هم و سر به سر قرار می‌دهد، و به علاوه سطح درونی آن را با ژل پوشانده شده است.

این ماده را “ژل هدایت بازسازی” (GRG) می‌نامند، رشد رشته‌های عصبی را از طریق سه جزء عمده تشکیل‌دهنده‌اش- آنتی‌اکسیدان‌ها، پپتیدهای صناعی لامینین (ترکیبات اسید آمینه)، و اسید هیالورونیک- حمایت می‌کند.

آنتی‌اکسیدان به پیشگیری از التهاب، پپتیدها به عنوانی نوعی خط هدایتی برای رشته‌های عصبی تا در طول شکاف میان دو سر قطع‌شده رشد کنند، و اسید هیالورونیک – که به طور معمول در جنین انسان یافت می‌شود- مانع از خشک شدن این اجزا می‌شود. در نتیجه بر اساس گزارش این دانشمندان اعصاب با سرعت و به طور صافی ترمیم می‌شوند.

این سیستم ایمپلنت/ ژل با موفقیت بر روی حیوانات آزمایشگاهی آزمایش شده است، و آزمون بالینی آن بر روی انسان‌ها در چند سال آینده آغاز خواهد شد. GRG همچنین ممکن است به تنهایی در حوزه سلول درمانی به عنوان وسیله‌ای برای حفاظت از سلول‌ها برای پیوند به کار رود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.