ایمپلنت باید به مردم شناسانده شود

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دکتر زرگر، متخصص در رابطه با ایمپلنت گفت: «این نوع از درمان دندانی دارای دو زیر شاخه است که متأسفانه اطلاعات لازم در رابطه با آن‌ها در اختیار بیماران قرار نمی‌گیرد.»

دکتر زرگر متخصص دندان‌پزشک در گفت‌وگو با سینانیوز گفت: «متأسفانه در رابطه با جراحی ایمپلنت اطلاعاتی که باید در اختیار بیماران قرار بگیرد، به آن‌ها تفهیم نمی‌شود.»

وی در این‌باره افزود: «بر خلاف تصور جامعه ایمپلنت جراحی تک شاخه‌ای نیست. این جراحی دو نوع زیر شاخه دارد. ایمپلنتی که برای تک دندان‌ها انجام می‌شود و نوع دیگر ان ایمپلنتی است که برای تمامی دندان‌ها انجام می‌شود.»

متخصص دندان‌پزشکی دوره درمانی ایمپلنت تک دندانی را حدود سه ماه اعلام کرد و ادامه داد: «این نوع از ایمپلنت به شیوه جراحی انجام می‌شود. به این شکل که با برداشتن لایه لثه از روی فک، این استخوان را به کمک مته‌هایی متناسب با نوع دندان و استخوان فک سوراخ کرده و فلزی که مانند رول پلاک عمل می‌کند داخل استخوان فک قرار می‌گیرد.»

دکتر زرگر ادامه داد: «بعد از قرار دادن این قطعه داخل فک به مدت دو ماه به بیمار استراحت داده می‌شود تا استخوان فک با تولید سلول‌های استخوانی اطراف این قطعه را گرفته و محیط اطراف آن را پر کند و داخل فک مستحکم باقی بماند.»

به گفته این متخصص، بعد از مستحکم شدن پایه داخلی فک، دندانی که قبلاً از طریق قالب‌گیری ساخته شده است و به یک پایه‌ای که بی‌شباهت به پیچ نیست متصل شده است به رول پلاک قرار گرفته در فک پیچ می‌شود.»

وی ادامه داد: «البته این پایان کار جراحی ایمپلنت نیست. فردی که به صورت ایمپلنت درمان دندانی انجام داده است باید در بازه‌های زمانی پنج تا شش ماهه برای صفت کردن این دندان‌ها به پزشک خود مراجعه کند. در غیر این صورت بعد از مدتی حرکت کردن پیچ داخل رول پلاک دندانه‌های این قطعات را از بین برده و نیاز به تعویض پایه پیدا می‌شود.»

متخصص دندان‌پزشکی در ادامه به تفسیر چگونگی نوع دوم ایمپلنت اشاره کرد و ادامه داد: «نوع دوم ایمپلنت برای قرار دادن دست کامل دندان‌ها یا به اصطلاح همان دست دندان انجام می‌شود. به آن مینی ایمپلنت یا ایمپلنت کوچک گفته می‌شود.»

دکتر زرگر افزود: «برای انجام مینی ایمپلنت نیازی به جراحی وجود ندارد. در این روش، لثه‌هایی که در حال حاضر دندانی بر روی آن‌ها وجود ندارد، در چهار نقطه و بدون جراحی بر روی لثه سوراخ شده و بدون نیاز به رول پلاک پایه‌هایی داخل فک قرار می‌گیرد.»

وی خاطر نشان کرد: «این نوع از ایمپلنت، دوره درمانی کوتاهی خواهد داشت و بعد از قرار گرفتن دست کامل دندان‌ها بر روی چهار پایه قرار داده شده در فک دوره درمانی به پایان می‌رسد.» 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.