ایمپلنت لوکس نیست، درمانی است با هدف رفع نقص عضو

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دبیر سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران با انتقاد از اینکه شرکت‌های بیمه، درمان ایمپلنت را جزء درمانهای لوکس قلمداد می‌کنند، گفت: ایمپلنت نه تنها درمان لوکس نیست بلکه درمانی در جهت برطرف کردن یک نقص عضو است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ سیامک یعقوبی در آستانه برپایی”سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران” که از روز چهارشنبه در هتل المپیک تهران آغاز به کار می‌کند، گفت: همان طور که داشتن پای مصنوعی برای فرد فاقد پا، درمانی لوکس به حساب نیامده، اقدامی در جهت رفع نقص عضو محسوب می‌شود، شرکت‌های بیمه نیز باید درمان‌های ایمپلنت را که اقدامی درمانی در جهت بهبود وضعیت جویدن، نظم و زیبایی به حساب می‌آید را جزء پوشش های بیمه‌ای خود قرار دهند.

وی افزود: به سبب بالا بودن هزینه درمان ایمپلنت، این عمل جزء درمان‌های لوکس تلقی می‌شود؛ این در حالیست که بخش عمده هزینه ایمپلنت به سبب گران بودن تکنولوژی تولید و وارداتی بودن آن است که صرف خرید خود ایمپلنت می گردد و دستمزد دریافت شده از سوی یک دندانپزشک معادل یک عمل جراحی ساده است.

یعقوبی با اشاره به اینکه عمل کاشت دندان را نباید محدود به یک گروه خاص از دندانپزشکان دانست، ادامه داد: در حال حاضر گروه‌های بسیاری اعم از دندانپزشکان متخصص و عمومی نسبت به کاشت دندان ( ایمپلنت ) اقدام می‌کنند که آنچه موفقیت عمل را تضمین می‌کند، انتخاب صحیح بیمار، روش درمان و در نهایت مدیریت درمان پس از عمل جراحی است.

وی ادامه داد: با وجود توسعه علم ایمپلنتولوژی و گسترش فرهنگ استفاده از آن طی سال‌های اخیر  تعداد دندانپزشکانی که تمایل به انجام جراحی ایمپلنت دارند و به موازات آن دوره‌های آموزشی که از سوی انجمن‌های تخصصی و غیر تخصصی دندانپزشکی یا شرکت‌های وارد کننده ایمپلنت برگزار می‌شود، افزایش پیدا کرده است.

دبیر سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران با اشاره به اینکه با صرف گذراندن چند ساعت آموزش عملی نمی‌توان ادعا کرد، توانایی لازم برای انجام درمان ایمپلنت بخصوص بخش جراحی آن به دست آمده، تصریح کرد: بعضی دندانپزشکان که هنوز مهارت لازم را برای کاشت دندان کسب نکرده‌اند با تبلیغ در مجلات به خصوص مجلات رایگانی که در منازل توزیع می‌شود و قرار دادن تصاویر فریبنده که به عنوان قبل و بعد عمل ارایه می‌شود، نسبت به عملکرد خود تبلیغات غیرواقعی را ارایه می‌دهند.

وی یادآور شد: قرار دادن عناوینی از قبیل دارای مدرک از مراکزی که عمدتا نزد مخاطبان ناشناخته‌اند و از نظر علمی دارای وجاهت نیستند یا طرح اینکه مدعو از سوی دانشگاه های امریکا که باز برشان علمی آنان چیزی نمی افزاید نیز از جمله ترفندهای بعضی دندانپزشکان در تبلیغات برای ایمپلنت است که متاسفانه سبب فریب داوطلبان کاشت دندان و در نهایت ایجاد مشکلات پس از عمل می‌شود.

یعقوبی گفت: ایمپلنت بدون داشتن یک طرح درمان صحیح و نداشتن توانایی دندانپزشک در کنترل پس از عمل جراحی به شکست می‌انجامد.

وی با ابراز خرسندی از برپایی سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران، برپایی این کنگره را فرصت مناسبی به منظور ارایه دستاوردهای تازه و طرح دیدگاه‌های نوین در زمینه بیماری‌های پریودنتال ( بیماری های لثه و بافت های نگهدارنده آن) و ایمپلنت عنوان کرد.

دبیر سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران ادامه داد: در این کنگره موضوعاتی از قبیل یافته‌های تازه در مورد علل بروز بیماری‌های لثه و چگونگی پیشگیری از آنها، روش‌ها و تکنیک‌های تازه در جراحی‌های لثه و کاشت ایمپلنت های دندانی ارایه می‌شود.

سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران با حضور جمعی از متخصصان رشته پریودنتولوژی و دیگر رشته‌های مرتبط و نیز با حضور چهره‌های مطرح بین المللی ۸ تا ۱۰ آبان ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.