ایمپلنت های مینیاتوری یکی از بخش های رو به رشد تولیدات دندانی

۵ م دیماه ،

ایمپلنت های مینیاتوری یکی از بخش های رو به رشد در صنعت تولیدات دندانی می باشند به طوریکه یک راه حل بسیار موثر در بیمارانی می باشند که دنچر دارند و به سبب لق بودن آنها دچار مشکلاتی در صحبت کردن می باشند.

آلا شرقی دستیار تخصصی گروه ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  گاهی دنچر می توانند جایگزین های نامناسبی برای دندان های طبیعی باشند ولی در طی زمان دنچرها به خاطر تخریب استخوان های فک تطابق خود را از دست می دهند و لق می شوند و طی خوردن و صحبت کردن حرکت می کنند.

وی طی ارائه مقاله ای با عنوان کاربرد مینی ایمپلنت ها در دندانپزشکی زیبایی در چهارمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی اظهار داشت: ایمپلنت های مینیاتوری یکی از بخش های رو به رشد در صنعت تولیدات دندانی می باشند، به طوری که یک راه حل بسیار موثر در بیمارانی می باشند که دنچر دارند و به سبب لق بودن دچار مشکلاتی می شوند.

شرقی گفت: یعنی ایمپلنت ها پیچ های تیتانیومی بی نهایت کوچک و باریکی می باشند ( به اندازه خلال دندان) که مستقیماً داخل بافت لثه و استخوان زیرین آن قرار می گیرند.

وی گفت: مینی ایمپلنت ها باید به صورت بسیار نزدیک با بافت لثه ساختار استخوان زیرین مرتبط باشند.

گفتنی است، مینی ایمپلنت ها در اغلب موارد تنها بی حسی مورد نیاز تزریق مستقیم روی لثه ای است که قرار است ایمپلنت قرار بگیرد و نیاز به برش جراحی و فلپ ندارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.