ایمیل، تقویم و راهکارهای مدیریتِ منابع انسانی؛ اولویت‏ شرکت‏‌ها در دنیای پردازش ابری

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یافته‏‌های یک مطالعه نشان می‌‏دهد ایمیل، برنامه‏‌های گاه‌شماری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری جزء مهم‌ترین اولویت‏‌های خریداران راهکارهای پردازش ابری است. 
 
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، شرکت کانستلیشن ریسرچ (Constellation Research) طی پژوهشی دریافته است گرایش شرکت‏‌ها و کسب و کار‌ها به استفاده از محصولات پردازش ابری و بویژه راهکارهای تحت SaaS (عرضه نرم‌‏افزار‌ها در قالب خدمات) در حال افزایش است. یافته‌‏های این شرکت همچنین نشان می‌‏دهد ایمیل، برنامه‏‌های تقویمی و گاه‌شماری و مدیریت منابع انسانی از جمله مهم‌ترین اولویت متقاضیان خدمات پردازش ابری است. 
حدود ۳۷ درصد از کسب‌وکارهای شرکت‏‌کننده در این پیمایش به پژوهشگران گفته‌‏اند قصد دارند راهکارهای ایمیلی و گاه‌شماری تحت فناوری SaaS را خریداری کنند. یکی از تحلیل‏گران در این باره گفته است: بسیاری از تصمیم‏‌گیرندگان بخش آی تی استفاده از ایمیل یا تقویم‌‏های تحت وب مثل تقویم گوگل (گوگل کالندر) را تجربه کرده‏‌اند. به همین سبب چندان تعجب‌‏برانگیز نیست که ببینیم این ابزارهای شخصی جزء اولویت‏‌های کسب و کار‌ها است. 
بر اساس این گزارش، نرم‌‏افزارهای مرتبط با منابع انسانی نیز سومین اولویت کسب‌وکار‌ها در حوزه راهکارهای پردازش ابری SaaS است. ۳۲ درصد از شرکت‏‌کنندگان در این مطالعه از قصد خود برای سرمایه‌‏گذاری در این بخش خبر داده‌‏اند. چهارمین اولویت کسب‌وکار‌ها در این زمینه، راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نرم‌‏افزارهای کار جمعی است. ۳۱ شرکت‌‏کننده گفته‌‏اند قصد دارند بخشی از بودجه خود را صرف خرید این راهکار‌ها کنند. حدود ۲۲ درصد از شرکت‏‌کنندگان نیز گفته‌‏اند خرید راهکارهای تحت پردازش ابری برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی (ERP) را در اولویت قرار داده‏‌اند. تحلیل‏گران معتقدند راهکارهای برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی و حسابداری جزء پرکاربرد‌ترین راهکارهای کسب و کار می باشند. اما از آنجا که نسخه‏‌های نرم‏‌افزاری این راهکار‌ها ماهیت انعطاف‏‌ناپذیرتری دارند و از لحاظ مقیاس نیز جامع‏‌تر می باشند، تقاضاهای کمتری برای نسخه‏‌های تحت پردازش ابری آن‌ها وجود دارد. 
افزایش سرعت راه‌‏اندازی، کاهش حجم زیرساخت‏‌های آی تی، قابلیت ارتقا و بروزرسانی آسان از جمله مزایایی است که پاسخگویان برای راهکارهای تحت SaaS ذکر کرده‌‏اند. 
گفتنی است این یافته‏‌ها بر مبنای داده‏‌ها و اطلاعاتی به دست آمده است که توسط شرکت کامپیو‌تر اکونومیک گردآوری شده است. در این مطالعه، ۲۴۴ شرکت از سراسر جهان شرکت داشته‌‏اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.