ایمیل مشکوکی که به دست ایرانی‌ها رسید

۶ م دیماه ،

“سلام .من ای‌میل آدرسم را عوض کردم از این به بعد با این ای‌میل آدرس به من میل بزنید” شاید شما هم ایمیلی با این مضمون دریافت کرده باشید که طی هفته قبل برای بعضی از کاربران اینترنت ارسال شده است.
ای‌میل ارسال شده با نام واحد برای کاربران، علاوه بر پیغام ذکر شده، شامل آدرس ای‌میل‌هایی است که نشان دهنده‌ی ارسال ای‌میل مشابه به دیگر کاربران بوده و تنها نام ای‌میل‌ها برای هر فرد تغییر کرده است، به طوری که ای‌میل ارسالی با نام غیر متعارف و ناخوانا و بر اساس نام اولیه کاربر دریافت‌کننده ارسال شده است به طور مثال در صوتی که ای‌میل با واژه “ALI ” آغاز شده و یا این واژه در نام کاربری فرد باشد، ای‌میل‌های دریافتی کاربر نیز با همین اسامی مشابه است.
با افزایش ارتباطات در فضای مجازی و در کنار آن افزایش ای‌میل‌های دریافتی و ارسالی میان کاربران و گسترش کلاهبرداری‌های اینترنتی،‌ این اخطار به کاربران ضروری‌تر شده که مراقبت بیش‌تری در قبال ای‌میل‌های دریافتی داشته باشند و از پاسخ دادن به چنین ای‌میل‌های مشکوکی و ناشناس اجتناب کنند.
ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته و نامعلوم که از آن‌ها به عنوان اسپم یا هرزنامه نام برده می‌شود، ای‌میل‌هایی بیهوده و آزار دهنده می باشند. گاهی اوقات اسپم‌ها شامل پیشنهادهای جعلی می باشند که فقط وقت و پول شما را از بین خواهند برد.
برای توقف و محدود کردن اسپم‌ها شما می‌توانید پیشنهادی را که از طریق اسپم دریافت می‌کنید، همانند یک تماس تلفنی ناخواسته و نابجا، رد کنید. هرگز وعده و وعیدهایی که از طریق اسپم و از طرف غریبه‌ها دریافت می‌کنید، باور نکنید. سعی کنید در مورد تشخیص کلاهبرداری‌های رایج اینترنتی بیشتر اطلاعات کسب کنید و اطلاعات خود را در زمینۀ تشخیص کلاهبرداری‌ های رایج اینترنتی افزایش دهید.
چگونه می‌توانیم تعداد ایمیل‌های را که به صورت اسپم دریافت می‌کنیم، کاهش دهیم؟
از یک فیلتر ای‌میل استفاده کنید:
اطمینان پیدا کنید که در کامپیو‌تر شما ابزاری که هرزنامه‌ها را از ایمیل اصلی جدا و به پوشۀ ایمیل‌های ناخواسته ارسال می‌کند، وجود دارد.
بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی پلیس فضای تبادل اطلاعات شما می‌توانید از دو آدرس ایمیل استفاده کنید؛ از اولی برای پیغام‌های خصوصی و از دومی برای خرید اینترنتی، خبرنامه‌ها، چت روم و دیگر سرویس‌های موجود. همچنین می‌توانید از یک آدرس ایمیل دیگری استفاده کنید که با آن ایمیل‌های مورد نیاز را به ایمیل دائمی و اصلی خود بفرستید تا در صورت دریافت اسپم ، آن را (بدون هیچ اثری روی آدرس ایمیل اصلی یتان)، حذف کنید.
به گزارش ایسنا سعی کنید، ایمیل‌هایتان را در مقابل دید عموم قرار ندهید. برای مثال در پیام‌های وبلاگ‌ها، در چت روم، شبکه‌های اجتماعی یا دیگر فضاهایی که به صورت عمومی است، آدرس ای‌میل خود را در معرض نمایش نگذارید، زیرا فرستندگان اسپم، از اینترنت برای بدست آوردن ایمیل‌ها استفاده می‌کنند.
حتماً سیاست های حفظ حریم خصوصی و ملاحظات را چک کنید:
قبل از ارسال ای‌میل به یک وب پایگاه اینترنتی، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی آن را بررسی کنید؛ زیرا بعضی شرکت‌ها در سیاست‌های خود این اجاره را دارند تا ای‌میل شما را به دیگران بفروشند. به طور قطع شما تمایلی به ارسال ای‌میل به پایگاه اینترنتی‌هایی که از لحاظ امنیت در سطح پایینی می باشند، ندارید.
چگونه می‌توانیم فرستادن ایمیل اسپم، به دیگران را کاهش دهیم:
هکر‌ها و فرستندگان اسپم در اینترنت به دنبال کامپیوترهایی با امنیت پایین می باشند و زمانی­ که یک کامپیو‌تر حفاظت نشده یافتند، سعی می‌کنند تا یک نرم افزار پنهان به نام malware برروی آن نصب کنند که از طریق آن می‌توانند کنترل کامپیو‌تر شما را از راه دور به دست بگیرند.
بسیاری از این کامپیوتر‌ها به هم وصل می‌شوند تا یک شبکه‌ای که فرستندگان اسپم از آن برای فرستادن میلیون‌ها ایمیل در لحظه استفاده می‌کنند، تشکیل شود. میلیون‌ها کامپیو‌تر خانگی بدون اینکه صاحبانشان بدانند، در این شبکه که بوت‌نت نام دارد مشترک می باشند. در حقیقت، اغلب اسپم‌ها از این طریق فرستاده می‌شوند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.