اینترنت از روز چهارشنبه تغییر کرد اما اکثر مردم متوجه نشدند!

بدون اخذ IPv6 ، افرادی که در حال گشت و گذار در وب هستند برای ورود به سایتی که با IPv6 آپدیت نشده باید از یک دروازه انتقال عبور کنند و این باعث پایین آمدن سرعت می شود. از روز چهارشنبه، صاحبان وب سایت‌ها تشویق به استفاده دائم از IPv6 شدند. IPv6 نسل آینده پروتکل‌های اینترنت است!

جان کوران، رئیس و مدیر عامل رجیستری اینترنت آمریکا در ایمیلی به Mashable گفت: روز جهانی راه اندازی IPv6 کمی فراتر از حد درک مردم بود. IPv6 بزرگترین ارتقا اینترنت تا به امروز است و تنها تصمیمی کوچک برای ارئه دهندگان محتوای اینترنت نیست که بخواهند مشخص کنند IPv6 داشته باشند یا نه!

کوران اضافه کرد: در حرکتی رو به جلو، کاربران اینترنت برای رسیدن به سایت‌هایی که اتصالات IPv6 را اخذ نکرده اند مجبورند از دروازه هایی بگذردند که نتیجه آن سرعت پایین تر اتصال و دریافت سرویس‌ها خواهد بود. اما خبر خوب اینکه این تغیرات آنقدر به خوبی انجام خواهد شد که کاربران جهانی اینترنت متوجه هیچ تغییر قابل توجهی در زندگی روزمره‌شان نمی‌شوند!

بسیاری از سایت‌های بزرگ مثل گوگل و فیس بوک در حال سوئیچ کردن به این پروتکل هستند. ارائه دهندگان خدمات اینترنت می‌توانند برای اتصال کاربران جدیدشان به وب از IPv6 استفاده کنند به گونه ای که مشتریان فعلی اصلا متوجه این تغییر نشوند. کمپانی ها و وب سایتها هم باید برای اخذ IPv6  با ISP یا هاست خود صحبت کنند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.