اینترنت در دنیا کند شد

۸فروردین ۱۳،

یک خصومت تلخ میان دو شرکت آنلاین عامل بزرگترین حمله سایبری در تاریخ بود که در نتیجه آن دسترسی میلیونها کاربر در سراسر جهان به اینترنت کند شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مناقشه شکل گرفته میان گروهی که قصد دارد نامه های الکترونیک ناخواسته را که از آنها با عنوان ” اسپم” یاد می شو ، مسدود کند و شرکتی که متهم به ارسال چنین نامه هایی است دیروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ترافیک اینترنت را در سطح جهانی مختل کرد.
پنج نیروی پلیس سایبری، تحقیقات روی این حمله را آغاز کرده اند، حمله ای که به قدری وسیع بوده است که کارشناسان اعتقاد دارند به زودی خدمات بانکداری و نامه های الکترونیکی را تحت تأثیر قرار می دهد.
میلیونها کاربر اینترنتی تاکنون با اختلال دسترسی به خدماتی چون پایگاه اینترنتیهای نت‌فلیکس و تأخیر در لود شدن وب پایگاه اینترنتیهای دیگر رو به رو شده اند.
این مشکل زمانی آغاز شد که شرکت ” اسپم هاوس” به عنوان گروه غیر انتفاعی مبارزه با نامه های اسپم که قصد دارد نامه های ناخواسته را محدود کند شرکت هلندی سایبر بانکر را اوایل ماه جاری میلادی در فهرست سیاه قرار داد.
از شرکت سایبربانکر با عنوان شرکت میزبان یاد می گردد، به این معنا که این شرکت با فراهم کردن فضا روی یک سرور به سازمانها این امکان را می دهد که پایگاه اینترنتی خود را در اینترنت در دسترس قرار دهند.
در وب پایگاه اینترنتی این شرکت آمده است که میزبان هر پایگاه اینترنتیی به جز پایگاه اینترنتیهای هرزه نگاری و مرتبط با تروریسم خواهند بود.
شرکت اسپم هاوس که در لندن و ژنو دفاتری دارد یک پایگاه داده ها از وب سرورهایی را که با اهداف شرورانه ای چون ارسال نامه های اسپم برای محصولات تقلبی چون قرصهای لاغری کار می کند را محدود کرده و اوایل ماه جاری میلادی پایگاه اینترنتی شرکت سایبربانکر را به این پایگاه داده ها افزوده است.
اسپم هاوس مدعی شده است که سایبر بانکر یک حمله گسترده محروم سازی از سرویس به منظور پرکردن سرورهای خود با ترافیک اینترنتی آغاز کرده است.
این مسئله درست شبیه ارسال نامه های ناخواسته به یک صندوق پستی و ارسال صدها نامه در یک زمان است.
آلن وودوارد کارشناس امنیتی سایبر در دانشگاه سوری گفت: اگر این وضعیت را شبیه یک شاهراه تصور کنید، این حملات به قدری ترافیک در این شاهراه ایجاد می کند که راه مسدود شود.
متیو پرینس مدیر اجرایی امنیت اینترنتی شرکت کلودفیر این اقدام را با یک بمب هسته ای مقایسه کرد و افزود: ایجاد چنین صدماتی کار ساده ای است.
دیوید ام محقق ارشد امنیتی در شرکت آنتی ویروس کسپراسکی اظهار داشت که این حملات سرعت کل اینترنت را کاهش داده است. مثل این که فردی می خواهد صندوق پستی مرا با نامه های ناخواسته پر کند و با تمام این نامه ها به دفتر پست مراجعه کند، به طبع این اقدام بر ارسال نامه سایر اشخاص نیز تأثیرگذار خواهد بود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.