اینترنت را چه کسانی کنترل می کنند؟!

اینترنت و دنیای مجازی این روزها رفیق شفیق بسیاری از ماهاست. روزمان را به شبمان و شبمان را به روز پیوند می دهد. بدون آن زندگی سختی را می گذرانیم و با همه کمبودهایش از جمله سرعت پایین هم می سازیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از بانکی، ما هر روز ار اینترنت هر جور اطلاعاتی بخواهیم به دست می آوریم و آنقدر غرق از داده های هزار تویش می شویم که کمتر پیش می آید سوالاتی درباره اش به ذهنمان برسد.

اینترنتتا به حال فکر کرده اید که اینترنت را چه کسی کنترل می کند. چه فکر کرده باشید و چه نه، ما در این گزارش به پرسش شما پاسخ می دهیم.

دقیق ترین پاسخی که می توان به این پرسش داد این است که اینترنت مثل تلویزیون “کنترل” ندارد که بخواهد دست کسی باشد. اما اگر کنکاش بیشتری کنیم متوجه می شویم که بالاخره از یک جاهایی باید کنترل هایی صورت بگیرد.

به طور کلی اینترنت گروهی از موافقت نامه ها میان جوامع کامپیوتری، سرورهای بی شمار و کابل هاست که بیشتر آنها در خفا و در پس معرکه قرار دارند و اصلی ترین آنها با عنوان Names and Numbers Internet corporation for Assigned در منطقه ای از ایالت کالیفرنیا با نام Marina Del Ray واقع است.
از نظر برتری توانایی در کنترل شبکه جهانی، می توان به شرکت اینترنتی ICANN در کالیفرنیا اشاره کرد، سازمانی که تعداد آدرس های آنلاین یا نام دامنه ها را به همراه پسوندهای آنان از قبیل org,com,net تنظیم می نماید.

بنابر گفته یکی از مدیران منطقه ای این شرکت، نقش ایالات متحده در زمینه اینترنت، نقشی متفاوت از دیگر کشورهاست.

به بیانی دیگر هر کشوری که قصد تغییر جنبه های مختلف دامنه خود را داشته باشد، باید توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده مورد کنترل و تأیید قرار گیرد.ضمن اینکه عملیات اجرایی چنین تغییراتی نیز توسط شرکت خصوصی آمریکایی Verisign که نام اصلی پایگاه داده را در اختیار دارد، صورت خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

  1. عشق‌هایی که بیچاره‌تان می‌کنند!
  2. چرا حجاج خلاف جهت عقربه‌ های ساعت طواف می‌کنند ؟
  3. پرسنل جنیفر لوپز اجازه ندارند با او صحبت کنند !

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.