اینترنت زیر دریاها + تصاویر

وقتی روی این مطلب کلیک کردید درخواست شما از طریق کابل‌های فیبر نوری چندین هزار کیلومتر در کف اقیانوس شنا کرده تا این صفحه مقابل‌تان باز شود.

فارس، اینترنت روز به روز گسترده می‌شود و استفاده از آن هم هر روز افزایش می‌یابد اما اینترنت چگونه گسترده می‌شود و ارتباطات اینترنتی از چه طریق اقصی نقاط دنیا را به هم متصل می‌کند.

امروز بیش از ۹۹ درصد ارتباط اینترنت از طریق فیبر نوری تامین می‌شود و به این منظور شبکه‌ای از هزاران کیلومتر کابل‌های فیبر نوری در بستر اقیانوس‌ها ایجاد شده تا امکان برقراری ارتباط پر سرعت اینترت و تماس‌های تلفنی بین قاره‌ای برقرار شود.

 

 

برای استقرار فیبر نوری از کشتی‌های مانند زیر استفاده می‌شود که حلقه‌های  چند هزار کیلومتری کابل را با حرکت بین مبدا و مقصد کابل در کف اقیانوس قرار می‌دهند.

 

قطر هرکدام از این کابل‌ها نزدیک ۷ سانتیمتر است که شامل چندین لایه محافظی برای جلوگیری از کشش، پارگی و نفوذ رطوبت به فیبر نوری می‌شود و در واقع رشته‌های فیبر نوری داخل کابل تنها چند میلیمتر قطر دارند.

 

از سال ۱۹۹۶ استفاده از فیبر نوری برای انتقال حجم اصلی ارتباطات الکترونیکی بین قاره‌ای استفاده شد و پیش از آن عمده ارتباط از طریق ماهواره تامین می‌شد که هزینه بر و کم سرعت بود.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.