اینترپل به دنبال هکر ایرانی

جانشین رئیس پلیس فتا استان قزوین از فرار هکری به کشور ترکیه که اقدام به کلاهبرداری ۱۸ میلیون تومانی کرده بود خبر داد.
محمد حاجیلو جانشین رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت ۱۸ میلیون تومان از حسابش به صورت اینترنتی، ماموران اقدامات خود را برای شناسایی ابعاد مختلف این پرونده آغاز کردند.
وی ادامه داد: طی بررسی‌های مقدماتی توسط کارشناسان مشخص شد که مبلغ برداشت شده طی چندین مرحله به صورت خرید اینترنتی کارت شارژ از حساب شاکی برداشت شده است.
این مقام مسئول در پلیس فتا اظهار داشت: در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته مشخص شدکه سارق به صورت حرفه‌ای نسبت به هک کردن اطلاعات بانکی مالباخته اقدام و پس از بدست آوردن اطلاعات بانکی حساب وی بویژه رمز دوم اینترنتی کارت عابر بانک، اقدام به سرقت کرده است
حاجی‌لو گفت: درنهایت متهم شناسایی و به دلیل متواری شدن به کشور ترکیه مراتب از طریق پلیس اینترپل در دست پیگیری قرار گرفت. ضمناً مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال برداشت شده توقیف و بهحساب مالباخته مسترد شد.
به گزارش فارس در ادامه جانشین رئیس فتا استان قزوین به هموطنان توصیه کرد: هکرها نمی‌توانند به راحتی به رایانه شخصی نفوذ و دست به کلاهبرداری بزنند. لذا تا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی‌نت‌ها یا مکان‌هایی که اینترنت رایگان در اختیار افراد می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی وجود ندارد افراد وارد اینترنت بانک نشوند.
وی افزود: تصور نکنیدچون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی‌تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستند. چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکرها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.