اینجا، ناموس به غارت می‌رود!

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۳۶۲۸

اینجا، ناموس به غارت می‌رود!

در حملات گروه تروریستی بوکو حرام؛

اینجا، ناموس به غارت می‌رود!

ربوده شدن ۱۰۰ تن در روستای گومسوری

خبرگزاری ممتاز: نیروهای گروه تروریستی بوکو حرام با حمله به روستایی در شمال شرقی نیجریه، بیش از ۱۰۰ تن را ربودند.

جمعه ۲۸ آذر – ۱۷:۱۰

به گزارش گروه ترجمه ایمنا، گروه تروریستی بوکو حرام  با وحشی گری‌های خود اسباب ارعاب و تهدید مسلمانان نیجره را فراهم آورده‌ است.
روزنامه گاردین چاپ لندن با بیان اقدامات افراطی این گروه تروریستی در شمال نیجریه و ضمن اشاره به حملات اخیر این گروه به یکی از روستاهای این کشور نوشت: نیروهای این گروه تروریستی در یورش خود به روستای گومسوری در حومه شهر چیبوک در استان بورنو در شمال شرق نیجریه، ۳۵ مرد در این روستا را به قتل رساندند و ۱۰۰ زن و کودک را ربودند.
برخی از ربوده شدگان که موفق به فرار شده بودند، در مصاحبه با رسانه‌ها از هجوم سهمگین نظامیان بوکو حرام به روستای خود می‌گویند. به گفته این افراد، تروریست‌های بوکو حرام با به گلوله بستن مردان، زنان و کودکان را ربودند.
در حالی که این حملات اوایل هفته گذشته رخ داد اما تا زمان فرار برخی از ربوده شدگان از چنگ بوکو حرام، خبرهای این حادثه در رسانه های جمعی منتشر نشد..
یکی از مقامات امنیتی نیجریه در گفت‌وگو با رویترز از ربوده شدن بیش از ۱۰۰ تن در این حملات خبر داد. این در حالی است که دولت نیجریه نسبت به این حملات تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده است.
خشونت‌ها چندین ماهه در این منطقه به قدری شدت گرفت که دولت را مجاب به استقرار چندی از نظامیان ارتش نیجریه در این منطقه کرد.
این در حالی است که روز چهارشنبه فرماندهان ارشد ارتش نیجریه ۵۴ تن از سربازان این کشور را به دلیل عدم همکاری در جنگ علیه تروریست‌های بوکو حرام، به اعدام محکوم کردند.
در همین راستا، دولت نیجریه قصد دارد تا مجازات اعدام را برای تروریست‌ها و حامیان آنها مجددا از سر گیرد.
دیگر کشور آفریقایی یعنی کامرون نیز در راستای مبارزه با گروه‌های افراطی و تندرو، ماه گذشته حدود ۸۵۰ سرباز ارتش خود که در جنگ با گروه‌های تروریستی اهمال ورزیده بودند را اخراج کرد.

Share/Save/Bookmark

– .
Want something else to read? How about ‘Grievous Censorship’ By The Guardian: Israel, Gaza And The Termination Of Nafeez Ahmed’s Blog

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.