این ادعای احمدی نژاد محال است

۰۷م اسفند ،

ایجاد شش میلیون شغل پایدار در دو دوره دولت محال است زیرا اگر چنین بود باید حداقل ۵۰ درصد بیکاری کاهش می بافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یک ساعت کار در هفته را هم جزو آمار شاغلان محسوب می کند گفت: ایجاد شش میلیون شغل پایدار در دو دوره دولت محال است زیرا اگر چنین بود باید حداقل ۵۰ درصد بیکاری کاهش می بافت.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با مهر با اشاره به آمار ارایه شده از سوی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی مبنی بر اینکه در ۷ سال قبل بیش از ۶ میلیون شغل ایجاد شده است گفت:  قطعاً آمارهای رسمی را باید از مراکز رسمی دریافت کرد.

وی گفت: واقعیت این است که روند اشتغال در کشور به سمتی بوده که با تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی شاهد بیکار شدن شاغلان هستیم و این به نرخ بیکاری موجود می افزاید.

نماینده مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: به شهادت حوزه های تخصصی، بیکاری هایی به مجموعه سازمان ها و شرکت ها اضافه شده است بنابراین ممکن نیست که به عدد ۶ میلیون شغل در این سال ها رسیده باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تعریف شغل این است که هر کسی در طول هفته یک ساعت کار کند شاغل محسوب می شد و دولت هم این تعریف را در آمارهای خود لحاظ می کند با این روند شاید آماری که رئیس جمهور می دهد درست باشد اما قطعاً ۶ میلیون شغل پایدار در چند سال قبل ایجاد نشده است.

وی گفت: اگر ۶ میلیون شغل ایجاد شده است ما باید نمود آن را در کف جامعه ببینیم. در حوزه انتخابیه نمایندگان اولین چیزی که از نمایندگان انتظار  دارند شغل است. اگر ۶ میلیون شغل ایجاد شده حداقل باید نرخ بیکاری ۵۰ درصد کاهش می یافت اما  این اتفاق نیفتاده است. بنابراین تعداد بیکارانی که در کف جامعه ملاحظه می کنیم که جویای کار می باشند نشانه آن است که این آمار درست نیست و آنچه که از سوی رئیس جمهور مطرح شدن چیزی است که با شاخص های خودشان و همان یک ساعت کار در هفته حساب شده است.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.