این اشخاص بیشتر دچار “درد شانه” می‌شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

توانبخشی ضمن اینکه بیمار را به سمت بهبودی کامل سوق می‌دهد در کاهش درصد دارو تاثیر بسزایی دارد.

پروفسور محمد فرجاد متخصص طب فیزیکی و توانبخشی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه پزشکی ارتش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص توانبخشی و علاج شانه درد اذعان داشت: توانبخشی اصولا به منظور تسریع کم کردن دردهای بیمار از نظر زمانی و به حداقل رساندن مصرف دارو در بیمار است، بنابراین کمک می‌کند که بیمار داروی کمتری مصرف کند و بدون استفاده از دارو زودتر به درمان برسد. 

وی با بیان این که شانه به ۳علت‌ کلی دردناک می گردد، افزود: اشخاصی که بیشتر کارشان با شانه سر و کار دارد مثل کارگران حمل بارهای سنگین، در اثر ضربه از جمله تصادفات و یا در اثر یک عامل ناشناخته مثل روماتیسم بدون اینکه سابقه ضربه داشته باشند دچار درد شانه می‌شوند در توانبخشی وقتی سبب معلوم شود در مرحله بعدی به رفع مشکل می‌پردازند. 

پروفسور فرجاد تصریح کرد: توانبخشی اصلاح وضعیت کار است، در واقع سعی می‌شود که فعالیت روزانه فرد به حداقل کار به وسیله شانه کشیده شود تا فشاری که در هنگام کار به شانه وارد می‌شود کم ترشده و کمک می‌کند تا شانه فرصتی برای بهبودی به دست آورد. 

این متخصص توانبخشی و طب فیزیکی تاکید کرد: توانبخشی ضمن این که بیمار را به سمت بهبودی کامل سوق می‌دهد نیز در کم کردن درصد مقدار دارو تاثیر بسزایی دارد. 

وی ادامه داد: بعضی مواقع ممکن است بیمار به بهبودی کامل دست پیدا نکند به خصوص در شانه‌هایی که محدودیت حرکتی‌شان از بین رفته که اصطلاحا شانه یخ زده می‌گویند، در این اشخاص که در مقابل درمان مقاوم می باشند باید با فیزیوتراپی طولانی تحت درمان قرار بگیرند. 

فرجاد در پایان پیشنهاد کرد: بیمارانی که در ضمیمه شانه دچار مشکل می باشند از مراجعه به اشخاص غیرپزشک که متاسفانه اطراف شهرها به اسم شکسته بند سنتی می باشند مراجعه نکنند و همچنین از خوددرماین بپرهیزند و هر چه زودتر به متخصصین توانبخشی مراجعه کنند تا دوره درمان‌شان کوتاه‌تر شود. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.