این بچه های محروم درد را نقاشی می کنند…

۱۸فروردین۱۳،

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله شهرزاد مگر از دست او چه برمی‌آید؟ او که عدد سنش تازه به انگشت‌های یک دست رسیده اما بار سنگین زندگی را روی دوش‌های کوچکش حس می‌کند. او که بیشتر از این‌که عروسک را بفهمد و بازی را بفهمد، اجاره خانه را می‌فهمد. قرض را، بیماری را، اعتیاد را می‌فهمد. او که قدش تا کمر مادر بیشتر نمی‌رسد اما هر روز غمگین‌تر از دیروز در چشم‌های مادرش نگاه می‌کند و فکر می‌کند برای گذراندن امشب چه کاری از دست او برمی‌آید؟ مگر از دست او چه برمی‌آید به جز کودکی؟ به جز این‌که مدادرنگی‌های عاریه‌اش را بردارد و نقش بزند. نقش درد‌ها و آرزوهایش را بزند و حالا این کودکان کوچک نقاشی‌های‌شان را در دست گرفته‌اند تا برای خرج  خانواده‌های‌شان آ‌ن‌ها را بفروشند. این تنها کاری است که از دست‌شان برمی‌آید. فقط شما می‌توانید با خرید هرکدام از این نقاشی‌ها مرهمی بر دل دردمند آن‌ها بگذارید.

آن‌ها درد را مـی‌کشند

تابلوی دریا

نقاش: کبرا، ۸ ساله از دروازه غار

کبرا هم کار می‌کند و هم به تازگی در خانه علم دروازه‌غار خواندن و نوشتن را آغاز کرده. او در نقاشی آرزوهایش دو دختر و یک پسر را کشیده که روی اسکله‌ای ایستاده‌اند و به قایقی که روی دریای آبی است، نگاه می‌کنند.

آن‌ها درد را مـی‌کشند

تابلوی نوید

نقاش: نوید، ۶ ساله از دروازه غار

نقاشی نوید یکی از زیباترین و عجیب‌ترین نقاشی‌هاست. او در این نقاشی امید را کشیده. شبی را کشیده که با اینکه سیاه است اما در آن هزاران چراغ روشن امید روشن است. دنیای آرزوهای نوید ۶ ساله این‌چنین است.

آن‌ها درد را مـی‌کشند

 تابلوی برج میلاد

نقاش: حمید، ۸ ساله از دروازه غار

حمید جایی کار می‌کند که برج میلاد را از نزدیک می‌بیند. او برج میلاد را در نقاشی‌اش کشیده و کنارش آسمان را آبیِ آبی کشیده. مثل آرزوهایش.

آن‌ها درد را مـی‌کشند

تابلوی آدم برفی

نقاش: سولماز، ۸ ساله از دروازه غار

سولماز هم تازه دارد خواندن و نوشتن یاد می‌گیرد. او در نقاشی‌اش دختر و پسری را کشیده که یک آدم برفی مواظب آن‌هاست و با آن‌ها مهربان است. آدم برفی سولماز دارد با لبخند به او نگاه می‌کند. لبخندی که شاید سولماز هیچ‌وقت در زندگی واقعی ندیده باشد.

آن‌ها درد را مـی‌کشند

تابلوی سیاره زمین

نقاش: شکیلا، ۹ ساله از دروازه غار

شکیلا برای کشیدن این نقاشی به فضا رفته. از دنیای زشت دور و برش دور شده و از آن دورها دنیا را جور دیگری می‌بیند. زمینی رنگارنگ و روشن و زیبا که دورش را آب حیات‌بخش فرا گرفته.

آن‌ها درد را مـی‌کشند

تابلوی امنیت

نقاش: نیما، ۶ ساله از دروازه غار

نیما در بالای نقاشی‌اش یک اژدهای سبزرنگ کشیده که از آسمان به زمین حمله کرده. اما قهرمان رویاهای او، انسان بزرگی است که با دست‌هایش دیواری جلوی اژدها گرفته تا نیما و بچه‌های دیگر را نجات دهد. زندگی نیما درست همین انسان را کم دارد.

خانه علم دروازه غار یکی از مراکز حمایتی جمعیت امام علی(ع) است که در آن از کودکان کار و خیابان محروم از تحصیل حمایت می‌شود. در واحد کارآفرینی خانه علم نقاشی‌های کودکان کار جمع آوری شده و در یک حراج آنلاین به فروش رسانده می‌شود تا کودکان بتوانند در کنار کار اجباری در محیط‌های پرخطر خیابان، درس بخوانند و با فعالیت‌های دیگری مثل نقاشی بتوانند در کنار درس خواندن درآمد داشته باشند. برای دیدن باقی نقاشی‌ها و دیگر محصولات ساخته دست کودکان کار، می‌توانید به پایگاه اینترنتی http://www.kadokhoone.com ، بخش فروشگاه خیریه مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۲۲۸۹۱۵۹۳ تماس بگیرید. خانه‌ علم نقاشی‌ها را به رایگان برای شما می‌فرستد. تمام این نقاشی‌ها قیمت پایه‌ ۲۰ هزار تومان دارند. شما می‌توانید هر قدر که دوست دارید برای آن‌ها پرداخت کنید. به همراه هر کدام از این نقاشی‌ها یک کیسه پارچه‌ای دوستدار محیط زیست که کار مادران و کودکان تحت پوشش است، به شما اهدا می‌شود. در ضمن به ازای هر ۵۰ هزار تومان خرید، می‌توانید یک هدیه ویژه از محصولات هنری تزئینی تولیدی کودکان تحت پوشش خانه علم هم دریافت کنید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.