این بیماری پوستی یار همیشگی شماست

فروردین ۱۴۰۳

بیماری روزاسه بیشتر در خانم ها شایع تر است از این جهت یکی از دلایل این بیماری می تواند تغییرات هورمونی نیز باشد.

حسین طباطبایی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روزاسه یک بیماری پوستی است که بعد از بلوغ اتفاق می افتد.

وی افزود: عواملی چون قرمزی پوست همراه با مویرگ‌های شریانی که به شکل دانه‌های برجسته یا صاف بروز می کند و بیشتر در نواحی باز پوست مثل صورت که در معرض آفتاب بیشتری قرار می گیرد سبب تشدید آن می‌شود.

طباطبایی ادامه داد: این عارضه یک بیماری مزمن است و شدت آن در گونه‌ها، بینی، ابرو، چانه و… در واقع کل قسمت‌های برجسته صورت بیشتر است.

وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر در خانم ها شایع تر است اظهار داشت: به همین سبب یکی از دلایل ایجاد روزاسه می تواند تغییرات هورمونی نیز باشد.

این متخصص در پاسخ به اینکه بیشتر چه اشخاصی مستعد این بیماری می باشند گفت: روزاسه در اشخاص دارای پوست روشن در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال شیوع بیشتری دارد.

حسین طباطبایی در خصوص سبب بیماری تشریع کرد: متاسفانه تاکنون سبب این بیماری ناشناخته است و درمان‌ها به طور موقتی است .

وی با اشاره به اینکه عواملی چون، غذاهای داغ، استرس های عصبی، ورزش کردن، تشدید که سبب تعرق بسیار صورت شود، تغییر ناگهانی هوای گرم و سرد و آفتاب سبب تشدید روزاسه می گردد.

متخصص پوست و مو یادآور شد: آرامش روحی، مصرف میوه و سبزیجات، مصرف کم ضد آفتاب، داروهای ضد التهاب موضعی و آب خنک سبب کاهش شدت علائم بالینی بیماری می گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.