این خودرو ۲,۰۰۰,۰۰۰ دلاری شیشه جلو ندارد

۲۹خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از خبرآنلاین، اغلب خودروهای کانسپت عجیب تنها سر از چندین نمایشگاه بین‌المللی خودرو درمی‌آورند و سپس بدون اینکه خبری از تولید آنها منتشر شود به موزه‌ها و دفترهای طراحی بازمی‌گردند تا هر چند سال یک بار در نمایشگاه‌های گوناگون خودنمایی کنند و در نهایت فراموش شوند. در میان آنها پنین‌فارینا سرجیو باید یک استثنا باشد، این کانسپت در حالی وارد خط تولید می‌شود که ظاهری عجیب دارد و فاقد شیشه جلو است.

این کانسپت به مناسبت یادبود سرجیو پنین‌فارینا، مدیر پیشین این شرکت ایتالیایی که تابستان قبل از دنیا رفت طراحی شده و از لحاظ مکانیکی مبتنی بر فراری ۴۵۸ Spider است. طراحان آن می‌گویند به سادگی می‌توان تعداد اندکی از این کانسپت متفاوت را برای خریداران علاقمند به آن تولید کرد.

زمزمه تولید سرجیو این روزها بلندتر شده و احتمالا ۵ دستگاه از آن تولید خواهد شد. فابیو فیلیپینی، مدیر طراحی پنین‌فارینا می‌گوید: «تلاش کردیم از بهترین خودروهای طراحی شده توسط پنین‌فارینا الهام بگیریم. اغلب آنها تولیدات فراری در دهه‌های ۱۹۶۰/۱۳۴۰ و ۱۹۷۰/۱۳۵۰ می باشند و در میان آنها می‌توان به فراری ۲۵۰LM، P5 و Modulo اشاره کرد».

موتور این خودرو ۴٫۵ لیتری ساخت فراری با آرایش V8 خواهد بود و می‌تواند ۵۷۰ اسب‌بخار توان تولید کند. به کمک این موتور شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فراری ۴۵۸ Spider به ۳٫۴ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن حدود ۳۲۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

استفاده از نرم‌افزارهای تازه طراحی سه‌بعدی سبب شده طراحی سرجیو که هر دستگاه از آن ۲میلیون دلار به فروش خواهد رسید طی ۵ ماه به اتمام برسد.

فیلیپینی می‌گوید: «تولید این خودرو برای خریدارانی در خاورمیانه، آسیا و اروپا تأیید شده است. به تنها تغییری که نیاز داریم افزایش ۱۲ میلی‌متری طول قسمت ابتدایی خودرو برای حفاظت بهتر از اشخاص پیاده در صورت برخورد با سرجیو است. این خودرو به همین شکل و فاقد شیشه جلو تولید خواهد شد».

این کانسپت تلفیقی از طراحی‌های فراری در دهه ۱۹۶۰/۱۳۴۰و ۱۹۷۰/۱۳۵۰ است که به خوبی به‌روز شده و با تغییراتی در آیرودینامیک خودرو و طراحی آن همراه با استفاده از رنگ مشکی در داخل درها و بخش‌های داخلی همراه با بخش انتهایی عجیب آن، ظاهری متناسب با سلیقه خریداران در قرن بیست و یکم پیدا کرده است.

شاید در یک نگاه اجمالی نتوانید بخش جلویی فاقد شیشه این نمونه را از بخش عقب آن که دارای شیشه و فضایی برای در برگرفتن صندلی‌ها است، تشخیص بدهید. در خودروی تولید شده باید کلاه ایمنی در اختیار راننده و سرنشین سرجیو قرار بگیرد تا در برابر جریان باد در امان بمانند.

پائولو پنین‌فارینا که پس از پدر خود رهبری گروه پنین‌فارینا را به عهده دارد، می‌گوید: «پدرم به این خودرو افتخار خواهد کرد. در آن ارزش‌های زیباشناسانه‌ای مانند وضوح خطوط، هارمونی طراحی و بالانس به خوبی رعایت شده و مبتنی بر بهترین ساخته‌های فراری در دهه‌های قبل است که یادگار بیش از ۶۰ سال همکاری ما با این خودروساز می باشند. همکاری که به نظر نمی‌رسد پایانی داشته باشد».

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.