این راهب فرمان قتل مسلمانان را می دهد+عکس

۳۱فروردین۱۳،

ویراتو به ‌تازگی در مصاحبه با روزنامه گاردین اعلام کرد که هیچ ابا و شرمی از بیان کردن عقاید خود علیه مسلمانان ندارد و آنان را مسبب بروز خشونت در کشور میانمار می‌ داند.

خشونت‌ ها و جنایات علیه اقلیت مسلمان در کشور بودایی میانمار در حالی همچنان ادامه دارد که مقیاس کوچکتر آن در دیگر کشور بودایی آسیای جنوب شرقی یعنی سریلانکا نیز در حال انجام است و شاید یکی از مهمترین مقصران آن راهبان بودایی می باشند.

ویراتو راهب مشهور میانماری است که با استفاده از نفوذ و جایگاه خود در میان بوداییان این کشور، فرمان آزار و شکنجه مسلمانان میانماری را صادر کرده است. این راهب ۴۵ ساله برمه ‌ای که در خانقاهی در شهر ماندلی میانمار زندگی می ‌کند، با تهیه فیلم در قالب لوح فشرده و نیز برنامه‌ هایی برای رسانه‌ های اجتماعی، تعصبات خود علیه مسلمانان را در میان بودائیان تسری می‌ دهد.

این راهب بودایی که اولین بار در سال ۲۰۰۱ در جریان موجی از تعصبات ضداسلامی در میانمار قد علم کرد و به جرم تحریک خشونت به ۲۵ سال زندان محکوم شد، در سال ۲۰۱۲ در جریان آزادسازی زندانیان سیاسی از سوی سازمان عفو عمومی میانمار، از زندان آزاد شد و اکنون پا را فراتر گذاشته و خود را “بن لادن برمه” می ‌نامد.

از زمان آزادی، این راهب بودایی یکی از رهبران اصلی جنبش «۹ ۶ ۹» بوده که به معنای «ویژگی‌های نه‌گانه بودا، شش راه بودا و ویژگی‌های نه‌گانه رهبانیت» است اما بنا بر تفسیر پایگاه اطلاع رسانی Muslim Village در حقیقت کمپینی علیه مسلمانان میانمار، ایجاد تنش و آزار و اذیت آن ‌ها محسوب می ‌شود.

ویراتو به ‌تازگی در مصاحبه با روزنامه گاردین اعلام کرد که هیچ ابا و شرمی از بیان کردن عقاید خود علیه مسلمانان ندارد و آنان را مسبب بروز خشونت در کشور میانمار می‌ داند. وی گفت: هر کاری که علیه مسلمانان این کشور انجام می‌ شود در پاسخ به اقدامات خود آن‌ ها است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.