این زن جور مردان وزارت خارجه آمریکا را کشید +عکس

۲۳م اسفند ،

پس از ماه ها تردید برای معرفی جانشین سفیر مقتول آمریکا در لیبی، رییس جمهور آمریکا یک زن را به عنوان سفیر تازه این کشور معرفی کرد.

ممتازنیوز: شهریورماه قبل و به دنبال انتشار یافتن یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که در آمریکا ساخته شده بود، موج گسترده ای از اعتراض ها و راهپیمایی های ضد امریکایی جهان اسلام را فرا گرفت.

اعتراض های ضد آمریکایی ابتدا در قاهره با حمله به سفارت آمریکا آغاز شد و سپس در لیبی مردم خشمگین با حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی، کریس استیونز سفیر و سه دیپلمات دیگر آمریکا را به قتل رساندند. کشته شدن سفیر لیبی و سه دیپلمات آمریکایی موجی از انتقادها را در این کشور علیه دولت اوباما و سازمان جاسوسی آمریکا و توانایی امنیتی آن برای حفاظت از جان دیپلمات های آمریکایی به راه انداخت.

از آن زمان اشخاص مختلفی برای جایگزینی استیونز مورد بررسی قرار گرفتند و پس از ماه ها تردید برای معرفی جانشین سفیر مقتول آمریکا در لیبی، رییس جمهور آمریکا یک زن را به عنوان سفیر تازه این کشور معرفی کرد.

جونز تاکنون عضو یک گروه پژوهشی واشنگتن موسوم به موسسه خاورمیانه بود. وی قبل از آن نیز از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ سفیر آمریکا در کویت بود. جونز در ۳۱ سال دوره کاری خود در وزارت امور خارجه به ویژه به خاورمیانه از جمله سوریه، امارات عربی متحده و ترکیه اعزام شده است.

او همچنین از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ مدیر دفتر امور شبه جزیره عربستان در وزارت خارجه امریکا بود. در صورتی که جونز موافقت سنا را به دست آورد به جای کریستوفر استیونز این مسئولیت را به دست خواهد گرفت.

 باشگاه خبرنگاران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.